شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

فعالیت

جامع ترین سایت روانشناسی

فعالیت

۸۵۶ بازديد
فعالیت غیرطبیعی مغز در مبتلایان به میگرن محدود به حملات نیست.
منبع :
جامعه سردرد آمریکا
خلاصه :
به طور معمول میگرن یک اختلال اتفاقی با حملات گسسته‌است . اما تحقیقات جدید افزایش فعالیت شبکه - - ارتباطات کارکردی قوی‌تر - دوطرفه در شبکه بصری , شنوایی و حسی - حرکتی را در مبتلایان به میگرن پیدا کرده‌است .
به طور معمول میگرن یک اختلال اتفاقی با حملات گسسته‌است . اما تحقیقات جدید در زمینه فعالیت شبکه عصبی - - حرکتی قوی‌تر - به صورت دو طرفه در شبکه بصری , شنوایی و حسی - رفتاری در مبتلایان به میگرن انجام شد .
این آمار افزایش‌یافته است که پردازش و درک محرک‌های حسی حتی خارج از حملات غیرعادی است . " در حال حاضر یافته‌های ما بر این نکته تاکید می‌کند که فعالیت غیرطبیعی مغز در مبتلایان به میگرن محدود به حملات نیست - - که یک اختلال در ارتباطات کارکردی در شبکه‌های چندگانه وجود دارد که منعکس‌کننده فنوتیپ متراکم می‌باشد . "
یافته‌ها در جلسه علمی سالانه انجمن سردرد آمریکا در لس‌آنجلس ارائه شده‌است .
دیوید گلین رئیس انجمن سردرد آمریکا گفت : " این تحقیق برای مدتی پیش‌بینی شده‌است و کاملا ً برای درک ما از میگرن اساسی است . " احتمال دارد که ناهنجاری‌های مادرزادی مشاهده‌شده در فعالیت مغزی و ارتباط , زمینه بروز حملات به خودی و آسیب‌پذیری مبتلایان به هزاران محرک خارجی و بیرونی را توضیح دهد . هم چنین ممکن است تداوم سردرد در برخی از مبتلایان و تداوم علایم در بین حملات درد را توضیح دهد . "
بیش از ۴۰۰ مقاله و پوستر علمی در طول این نشست ارائه شده‌است که انتظار می‌رود برخی از متخصصان درمان میگرن و سردرد از جمله پزشکان , محققان و متخصصان را جذب کند .
ماساژ ساده , سردرد تنشی مزمن را تسکین می‌دهد.
منبع :
دانشگاه گرانادا
خلاصه :
محققان در اسپانیا نشان داده‌اند که وضعیت روانی و فیزیولوژیکی بیماران مبتلا به سردرد تنشی بعد از دریافت یک ماساژ ۳۰ دقیقه‌ای بهبود می‌یابد .
محققان دانشگاه گرانادا - - در هم‌کاری با بیمارستان بالینی سانفرانسیسکو و دانشگاه ری خوان کارلوس - نشان داده‌اند که وضعیت روانی و فیزیولوژیکی بیماران مبتلا به سردرد تنشی بعد از دریافت یک ماساژ ۳۰ دقیقه‌ای بهبود می‌یابد .
همانطور که محققان توضیح دادند , سردردهای تنشی در جمعیت رو به افزایش است . این نوع اختلال معمولا ً با مسکن‌ها درمان می‌شود . یکی از دلایل اصلی این نوع سردرد , وجود نقاط ماشه‌ای است . اخیرا ً استراتژی‌های جدیدی برای کنترل این درد ناتوان‌کننده بررسی شده‌است .
بهبود فیزیولوژیک
محقق کریستینا تورو , رهبر این مطالعه , تحت نظارت پروفسور مانوئل روتا اسکادی , نشان داد که ماساژ یک دقیقه‌ای روی نقاط ماشه‌ای گردن, تنظیم سیستم عصبی خودکار را در این بیماران بهبود می‌بخشد . علاوه بر این , بیماران وضعیت روانی بهتری را نشان می‌دهند و " استرس و اضطراب مرتبط با چنین اختلالی را کاهش می‌دهند . "
به همین ترتیب , بیماران بعد از ماساژ , یک تسکین درک شده از علایم را گزارش می‌کنند . این ممکن است به این معنی باشد که ماساژ می‌تواند درد ناشی از نقاط تحریکی را کاهش دهد که شامل بهبود وضعیت عمومی بیماران می‌شود .
نتایج این مطالعه پیشرو در مجله آمریکایی دستکاری و درمان دستکاری شده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.