چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

تحریک مغزی

جامع ترین سایت روانشناسی

تحریک مغزی

۸۲۸ بازديد
شخصی کردن تحریک مغزی
تحقیقات می‌تواند به توسعه پروتکل‌های تحریکی اختصاصی برای اختلالات عصبی مزمن بپردازد.
منبع :
انجمن علوم اعصاب
خلاصه :
مطالعه بیماران صرعی با الکترودهای کاشته‌شده , دیدگاه بی‌سابقه‌ای از تغییرات فعالیت مغز ایجاد شده توسط تحریک الکتریکی ارائه می‌دهد . این یافته‌ها توانایی بهبود روش‌های تحریک غیر تهاجمی را در درمان بیماری‌های عصبی نشان می‌دهد .
مطالعه بیماران صرعی با الکترودهای کاشته‌شده , دیدگاه بی‌سابقه‌ای از تغییرات فعالیت مغز ایجاد شده توسط تحریک الکتریکی ارائه می‌دهد . این یافته‌ها , با در نظر گرفتن این یافته‌ها , توانایی بهبود روش‌های تحریک غیر تهاجمی را در درمان بیماری‌های عصبی را دارند .
ام . اگرچه اثرات تحریک بر روی قشر حرکتی در مدل‌های حیوانی و انسان مشخص شده‌است , اما اثرات آن بر دیگر نواحی مغز شامل قشر پیش پیشانی , هدف تی . ام .
آر . این امر به محققان امکان می‌دهد تا تغییرات فعالیت عصبی نواحی خاص را با قدرت تفکیک بررسی کنند که با تحریک غیر تهاجمی مغز و تصویربرداری امکان پذیر نیست . مقایسه تحریک‌پذیری مغز شرکت کنندگان قبل و بعد از آر . ام. ام . پی پی برد که آن‌ها قادر به پیش‌بینی دقیق هستند . این تحقیق می‌تواند به توسعه پروتکل‌های تحریکی فردی کمک کند .
ناهنجاری‌های مغزی نشان‌دهنده خطر عمومی برای بیماری روانی است
مطالعه جدید اختلالات ارتباطی کارکردی مرتبط با خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را شناسایی می‌کند .
منبع :
elsevier
خلاصه :
مطالعه جدید یک ناهنجاری در نواحی بصری مغز را گزارش می‌کند که با خطر عمومی فرد برای بیماری‌های روانی همراه است . یافته‌ها حاکی از آن است که یک ناهنجاری امضا بین اشکال مشترک بیماری روانی مشترک است که می‌تواند به متخصصین بالینی در ارزیابی ریسک کلی بیمار برای ایجاد یک بیماری روانی کمک کند .
مطالعه جدیدی توسط محققان در دانشگاه دوک یک ناهنجاری را در نواحی بصری مغز گزارش می‌کند که با خطر عمومی فرد برای بیماری‌های روانی همراه است . یافته‌ها , که در رشته روان‌پزشکی زیستی منتشر شد , نشان می‌دهد که یک ناهنجاری امضا بین اشکال مشترک بیماری ذهنی مشترک است , که می‌تواند به متخصصان بالینی در ارزیابی ریسک کلی بیمار برای ایجاد یک بیماری روانی کمک کند . ناهنجاری امضا در شرکت کنندگان وجود داشت که در مطالعه حاضر بودند . این امر با کاهش کارایی بین نواحی بصری و شبکه‌های عصبی برای ادغام اطلاعات حسی و کاهش اطلاعات حواس‌پرت کننده , مشخص شد .
محققان فکر کرده‌اند که برخی جنبه‌های زیست‌شناسی خطر بیماری‌های روانی مختص اختلالات خاص هستند و با مطالعه گروه‌های خاص بیماران ممکن است عوامل خطر عمومی را به عنوان عوامل خطر خاص اشتباه بگیرند . تحقیقات جدیدتر حاکی از آن است که خطر ابتلا به بیماری‌های روانی , مختص یک نوع اختلال نیست , بلکه در بسیاری از بیماری‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود . ماکسول الیوت , یک دانشجوی دکترا در آزمایشگاه احمد حریری , می‌گوید : " به عبارت دیگر , ممکن است یک عامل خطر منفرد وجود داشته باشد که پیش‌بینی می‌کند آیا فرد هر نوع اختلال روانی را ایجاد می‌کند , افسردگی , اختلال استرس پس از ضربه , اعتیاد یا حتی اسکیزوفرنی . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.