چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

اضطراب

جامع ترین سایت روانشناسی

اضطراب

۸۸۴ بازديد
متغیر ژنی ممکن است ریسک روانی پس از آسیب مغزی را افزایش دهد
مطالعه براساس کهنه سربازان جنگ عراق , افغانستان
منبع :
روابط‌عمومی تحقیقات
خلاصه :
یک نوع ژن شناخته‌شده برای پیش‌بینی خطر آلزایمر با علائم روانی بدتر در افراد مبتلا به آسیب مغزی مرتبط است . مطالعه شرکت کنندگان با متغیر ژن و حداقل یک tbi دارای اختلال استرس پس از سانحه , اضطراب و افسردگی بودند .
یک نوع از ژن آپولیپوپروتئین e ممکن است با علائم روانی بدتر در افرادی که دچار آسیب مغزی شده‌اند ارتباط داشته باشد . مطالعه شرکت کنندگان با هر دو نوع ژن و حداقل یک tbi دارای علایم شدیدتری از ptsd , اضطراب و افسردگی بودند .
نتایج به صورت آنلاین منتشر شد .
tbi با افزایش خطر اختلالات روانی مانند ptsd , افسردگی و اضطراب ارتباط دارد . مطالعه‌ای که در گذشته بیش از ۶۰ نفر از جانبازان توسط مرکز و مرکز تحقیقات بیماری‌های مزمن انجام شد, نشان داد که بیش از ۱۰۸ درصد از افرادی که دچار tbi هستند نیز دچار اختلال روانی شده‌اند . همان مطالعه نشان داد که سربازان قدیمی که دچار tbi هستند سه برابر بیشتر از افراد مبتلا به ptsd بودند .
همچنین مطالعه سان دیگو نشان داد که بیماران مبتلا به tbi از نشانه‌های ptsd , افسردگی و اضطراب بیشتری نسبت به افراد بدون اختلال رنج می‌برند . محققان به دنبال ایجاد این یافته بودند که از طریق می‌توان به ارتباط بیولوژیکی بین مواجهه با tbi و اختلالات روانی پی برد .
آپولیپوپروتئین e پروتئینی است که چربی و چربی را از قبیل کلسترول در سیستم عصبی مرکزی حمل می‌کند . این بیماری در نگهداری , رشد و ترمیم نورون‌ها نقش دارد . پروتئین توسط یک ژن کد شده به نام i کد می‌شود . سه متغیر ممکن دارد . یک فرم از ژن آپولیپوپروتئین e یک فاکتور خطر برای بیماری آلزایمر محسوب می‌شود . مطالعات قبلی در سربازان قدیمی ویتنام و سربازان قدیمی عراق / افغانستان نشان داده‌اند که ممکن است این ژن ریسک ptsd را افزایش دهد .
محققان به آزمایش این موضوع پرداختند که آیا ژن هدف , افراد را در معرض خطر آسیب روانی قرار می‌دهد . آن‌ها dna را از سربازان قدیمی جنگ افغانستان و عراق جمع‌آوری کردند تا این ژن را آزمایش کنند . مواد و روش‌ها : این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود .
در گروه شرکت‌کننده با tbi , در مقایسه با افراد مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه , افسردگی و اضطراب نمرات بالاتری را نشان دادند . روش بررسی : این مطالعه از نوع توصیفی - مقطعی بود .
در گروه بدون tbi تفاوتی در علایم افسردگی , اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه مشاهده نشد .
خانم ویکتوریا سی . اولین مولف مقاله به این نتیجه می‌رسد که " ریسک ژنتیکی ممکن است به توضیح پیامدهای بالینی بلندمدت ضعیف‌تر کمک کند . "
به گفته محققان , این نتایج جالب هستند , زیرا به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد که این بیماری فقط زمانی با نشانه‌های روانی بدتر مرتبط باشد . آن‌ها پس از پیشنهاد ارتباط بین دو حالت و سه شرط مورد مطالعه , همچنین از نظریه گسترده‌تر حمایت می‌کنند که عوامل خطر ژنتیکی بر پریشانی روانی پس از tbi تاثیر می‌گذارند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.