پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

استرسها

جامع ترین سایت روانشناسی

استرسها

۸۶۸ بازديد
برای احساس عمومی افسردگی و مراحل اولیه افسردگی اساسی , داروهای ضد افسردگی و داروهای ممکن است بسیار موثر نباشند . میر گفت : " همچنین تغییری در جهت یافتن گزینه‌هایی که نیاز به یک فرد برای شروع یک رژیم دارویی ندارند , وجود دارد . " " درک اینکه تمرینات مقاومتی مزایای مشابهی برای ورزش هوازی دارند ممکن است به کسانی که از طریق گزینه‌های درمانی سنتی درمان می‌شوند , کمک کند . "
مییر می‌گوید که تحقیقات آینده باید بداند که آیا تمرین هوازی و تمرین مقاومتی از طریق کانال‌های مشابه برای کاهش علایم افسردگی و یا کار مستقل کار می‌کند یا خیر.
چگونه والدین دوستی کودکان را به پایان می‌رسانند
منبع :
دانشگاه آتلانتیک فلوریدا
خلاصه :
مطالعه جدید نشان می‌دهد که چرا دوستی‌های دوران کودکی از هم جدا می‌شوند و اولین کسی است که نشان می‌دهد که والدین منبع مهم این دوستی هستند . برای پیش‌بینی وقوع و زمانبندی بهترین دوستی‌ها از ابتدا تا پایان دوره ابتدایی ( نمرات یک تا شش ) محققان سبک‌های فرزند پروری را بررسی کردند . برخی از یافته‌ها آن چیزی نبودند که آن‌ها انتظار داشتند .
کاری دشوار است . نگه داشتن فرد , به ویژه برای کودکان جوان سخت‌تر است .
مطالعه جدیدی که در ژورنال روانشناسی خانواده منتشر شده‌است , روشن می‌سازد که چرا دوستی‌های کودکی از یکدیگر جدا می‌شوند و اولین کسی است که نشان می‌دهد که والدین منبع مهم این روابط هستند .
محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا و دانشگاه کمبریج در فنلاند یک تحلیل بقا برای شناسایی ویژگی‌های والدینی که ثبات روابط فرزندانشان را پیش‌بینی می‌کنند , انجام دادند . محققان به بررسی گزارش‌های مادر و پدر از علائم افسردگی و سبک‌های فرزند پروری آن‌ها پرداختند و از این گزارش‌ها برای پیش‌بینی وقوع و زمانبندی انحلال بهترین دوستی‌ها از آغاز تا پایان دبستان استفاده کردند .
محققان سه سبک فرزند پروری شناخته‌شده را بررسی کردند : کنترل رفتاری مانند حکومت‌نظامی و نظارت ; کنترل روان‌شناختی مانند شرمساری و گناه ; و گرمی و عاطفه . آن‌ها همچنین افسردگی والدینی را ارزیابی کردند تا نقش منحصر به فرد سبک‌های فرزند پروری را از مشکلات سلامت روان والدین مشخص کنند . در نهایت , آن‌ها وضعیت اجتماعی همتایان خود را ارزیابی کرده و یا اینکه چقدر دوست دارند از کودکان دیگر حمایت کنند تا اثرات فرزند پروری را از مشکلاتی که کودکان همراه با همسالان دارند , جدا کنند .
ما می‌دانیم که وضعیت همتایان نقش مهمی در نتایج دوستی دارد . برای مثال , کودکان مورد علاقه روابط طولانی‌مدت تری نسبت به همکلاسی‌های خود دارند . " دانشکده علوم اشمیت " مطالعه ما اولین کسی است که شامل ویژگی‌های والدین و وضعیت اجتماعی نظیر همان مدل برای شناسایی نقش منحصر به فرد والدین در ثبات دوستی کودک است . "
که با نویسنده رهبری دانیل جی . دیکسون , محقق , و هم‌کار نویسنده‌اش (melissa officinalis ) , که هر دو مدرک دکتری خود را از وزارت روانشناسی و همکاران آن‌ها در فنلاند دریافت کردند , می‌خواستند تعیین کنند که آیا ویژگی‌های والدینی منفی مانند رفتارهای انحرافی و اجباری , دوستی‌های کودکان را برهم می‌زنند یا خیر.
نتایج حاصل از پژوهش حاکی از حمایت آشکار از این فرضیه بود که ویژگی‌های منفی فرزندپروری , مانند افسردگی و کنترل روانی , ریسک را افزایش می‌دهد که بهترین دوستی پایان می‌یابد . برای کودکانی که از نظر بالینی افسرده بودند , خطر انحلال بهترین دوستی تا ۹۷ درصد افزایش یافت .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.