پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

عملکردهای مغز

جامع ترین سایت روانشناسی

عملکردهای مغز

۸۶۵ بازديد
یک تیم از محققان دانشگاه آکسفورد به نمایندگی از Biobank بریتانیا برای استفاده از تکنیک‌های پیچیده آماری جدید برای کسب اطلاعات ژنتیکی از هر ۵۰۰۰۰۰ شرکت داوطلب Biobank انگلستان کار کرده‌اند . آن‌ها کیفیت اطلاعات بالایی را تضمین کرده‌اند و قادرند تعداد نمونه‌های ژنتیکی قابل آزمایش را نسبت دهند - - حروف در کد DNA ما که از فرد به فرد دیگر متفاوت است - - از ۸۰۰۰۰۰ تا ۹۶ میلیون نفر، که بیش از ۱۰۰ برابر افزایش در داده‌های مفید است . (imputation ) با مقایسه DNA genotyped انتخاب‌شده با تجزیه و تحلیل ژنوم کامل انسان ، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا به طور دقیق کد DNA را در بخش‌های غیر انتخاب‌شده پیش‌بینی کنند .
موفقیت در تحقیقات
روزنامه Today's این پیروزی تحقیقی را جشن می‌گیرد که اوج کار چندین سال است که توسط کنسرسیوم متخصصان ژنتیک انجام شده‌است . این شامل تیم‌های آماری به رهبری پروفسور جاناتان Marchini و پروفسور پیتر دانلی در مرکز Wellcome Wellcome برای ژنتیک انسانی و تخصص آزمایشگاهی سامانتا ولز و تیم او در مرکز هماهنگی Biobank انگلستان و در Affymetrix است که این مرکز را به عهده گرفت .
پروفسور Rory کالینز ، مدیر عامل Biobank انگلستان ، گفت که Biobank انگلستان در حال توانمندسازی تحقیق در زمینه بهداشت ژنتیکی در سراسر جهان است . تقریبا ً ۱۰۰۰ پروژه تحقیقاتی مبتنی بر ژنتیک تا کنون به Biobank بریتانیا ارسال شده‌اند که بسیاری از آن‌ها برنامه‌ریزی شده‌اند .
پروفسور کالینز گفت : " از دیدگاه پیشگامان سرمایهگذاری در بریتانیا ، نوع‌دوستی شرکت کنندگان مطالعه و مشارکت تعداد زیادی از دانشمندانی که در طول راه به ما کمک کرده‌اند ، Biobank بریتانیا از سن به عنوان یک نیرو در تحقیقات بهداشت می‌رسد " .
پروفسور Marchini ، که ریاست این اتهام را بر عهده داشت ، گفت : " مجموعه داده Biobank بریتانیا نشان‌دهنده تغییر گامی در زمینه ژنتیک انسان است . در حال حاضر گروه‌های تحقیقاتی در سراسر جهان به طور فعال داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا درک کنند که چگونه کد ژنتیکی ما بر بیماری تاثیر می‌گذارد .
" UK Biobank یک نمونه قدرتمند از ارزش بسیار زیاد است که می‌توان از مطالعات جمعیت در مقیاس بزرگ بدست آورد که ژنتیک را با سایر اطلاعات سلامت کامل ترکیب کرده و با یک سیاست تقسیم داده قوی همراه است .
" این احتمال وجود دارد که نوید بخش جدیدی از تحقیقاتی باشد که در آن این منابع و منابع مرتبط با آن‌ها حرکت می‌کنند و درک ما از زیست‌شناسی و بیماری انسان را افزایش می‌دهند ."
پروفسور دانلی گفت که Biobank انگلستان خوش‌شانس بود که توانسته بود از متخصصان بسیاری از مناطق مختلف بیماری‌ها برای طراحی آرایه‌های genotyping ساخته‌شده برای جمع‌آوری داده‌های ژنتیکی استفاده کند ." این بزرگ‌ترین مطالعه ژنتیکی است که تاکنون بر روی انسان‌ها انجام شده‌است . اندازه داده‌ها بسیار زیاد بود ، و ما یک عالمه کنترل منطقی از آن انجام دادیم . اما آنچه هیجان‌انگیز است این است که دانشمندان واقعا ً باهوشی وجود خواهند داشت که از این داده‌ها برای بهبود بهداشت و سلامت انسان استفاده خواهند کرد .
این داده‌ها به محققان اجازه می‌دهد تا گستره‌ای از سوالات مهم مثل ژنتیک گیاهی را مطالعه کنند و تعاملات بین عوامل ژنتیکی و سبک زندگی و همچنین استفاده از ژنتیک برای یادگیری بیشتر در مورد بیولوژی این بیماری‌ها ، فراهم کردن بینش‌هایی که می‌توانند منجر به درمان‌های جدید و اقدامات پیشگیرانه شوند . یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این داده‌ها ، استفاده از چیدمان ژن متفاوت در ناحیه HLA ، منطقه ژنوم است که مسئول بسیاری از وظایف سیستم ایمنی ما است . این گونه‌ها در بسیاری از بیماری‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند اما اندازه‌گیری مستقیم آن‌ها دشوار است و در بسیاری از مطالعات ژنتیکی دیگر موجود نیست .
شرکت کنندگان در بریتانیا نمونه‌هایی از خون را برای نگهداری و آنالیز طولانی‌مدت ، از جمله آنالیز ژنتیک ، در زمانی که آن‌ها بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ به این پروژه پیوستند ، فراهم کردند . آن‌ها همچنین توافق کردند که سلامتی خود را در طی سال‌ها دنبال کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.