پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

عملکرد

جامع ترین سایت روانشناسی

عملکرد

۸۷۰ بازديد
تشخیص یگانگی افراد مختلف با شیزوفرنی
تحقیقات تفاوت زیادی بین بیماران انفرادی را نشان می‌دهد.
مبدا :
مرکز پزشکی دانشگاه Radboud
خلاصه :
افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بسیار متفاوت از هم دیگر هستند . محققان ثابت کرده‌اند که تعداد بسیار کمی از تفاوت‌های مغزی یک‌سان در میان بیماران مختلف به اشتراک گذاشته شده‌است . بنابراین ، بینش براساس تحقیقات در سطح گروه ( به عنوان مثال در یک بیمار متوسط ) کمی در مورد فرد صحبت می‌کند .
Schizophrenia یک اختلال روانی بسیار متغیر است که براساس حضور علایم خاص تشخیص داده می‌شود . توماس Wolfers و آندره Marquand از مرکز پزشکی دانشگاه Radboud بررسی کردند که چگونه مغز بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی از بیمار متوسط متفاوت است . برای این منظور ، آن‌ها اسکن مغزی ۲۵۰ فرد سالم را با ۲۱۸ فرد مبتلا به شیزوفرنی مقایسه کردند . آن‌هایی که شیزوفرنی - - به عنوان یک گروه - - از افراد سالم در مناطق مغز پیشین مغز، مخچه و پوسته زمانی متفاوت هستند .
با این حال ، تفاوت بین افراد چنان بزرگ بود که صحبت از " بیمار متوسط " عملا ً بی‌معنا بود . تنها چند تفاوت مشابه در مغز در بیش از دو درصد بیماران رخ داده‌است . بیش‌ترین تعداد تفاوت‌ها تنها در سطح فردی مشاهده شد . به گفته Marquand : " مغز افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بسیار متفاوت است و به طور متوسط به طور متوسط در مورد آنچه که ممکن است در مغز یک فرد رخ دهد ، کمی تفاوت دارد ."
این مطالعه نشان می‌دهد که تقریبا ً تمامی افراد مبتلا به اسکیزوفرنی پروفایل بیولوژیکی خود را دارند . این مساله مشکلات را با روش فعلی تشخیص اختلالات روانی بر پایه نشانه‌ها نشان می‌دهد . به گفته Marquand : " ما می‌توانیم تغییرات اساسی را در مغز افراد مختلف با شیزوفرنی ببینیم ، اما با وجود این تغییر ، همه این افراد تشخیص یکسانی دارند . در نتیجه ، ما فکر می‌کنیم درک بهتر زیست‌شناسی زیرین شیزوفرنی به سادگی با مطالعه بیمار متوسط دشوار است . ما باید اثر انگشت در مغز را برای هر بیمار مشخص کنیم . در آینده ، این ممکن است بتواند به روانپزشکان کمک کند تا بهترین درمان برای هر فرد را شناسایی کنند ."
محققان می‌خواهند یک اثر انگشت برای هر فرد جداگانه ایجاد کنند و تفاوت‌های موجود در رابطه با میانگین گروه را مستند سازی کنند . این باید منجر به یک تصویر کامل‌تر از هر بیمار منفرد شود . Wolfers : " در عمل ، روانپزشکان و روانشناسان خیلی خوب می‌دانند که هر بیمار یک فرد است ، با داستان خود ، تاریخ و زیست‌شناسی . با این وجود ، ما از مدل‌های تشخیصی که عمدتا ً این تفاوت‌ها را نادیده می‌گیرند ، استفاده می‌کنیم . ما همراه با همکارانمان در اروپا ، آگاهی از این مساله را با روش‌های در حال توسعه بالا می‌بریم که آن را امکان پذیر می‌سازد تا فرد را به عنوان یک کل در نظر بگیرد . ما هم نشانه‌ها و هم زیست‌شناسی را بررسی می‌کنیم . هنوز راه زیادی برای ادامه این تحقیق وجود دارد که نتایج عملی را به دست خواهد آورد ، اما در دراز مدت امیدواریم که منجر به تشخیص بهتر و درمان‌های فردی برای بیماران شود ."
ایجاد مغزهای سفارشی از روی زمین
مبدا :
بیمارستان بوستون بوستون
خلاصه :
دانشمندان یک روش جدید برای ایجاد مدل‌های موس سفارشی برای مطالعه مغز را توصیف می‌کنند . پس از کشتن سلول‌های مغزی جوان ، forebrain در حال توسعه را می‌توان از سلول‌های بنیادی مهندسی شده ژنتیکی که حاوی اصلاحات ژنتیکی خاص مورد نظر برای مطالعه هستند دوباره ایجاد کرد .
دانشمندان در مورد چگونگی تاثیر ژنتیک بر بیماری‌های مغزی مدت‌ها است که به دنبال یک مدل تجربی بهتر هستند . فرهنگ‌های سلولی تغییر یافته ژنتیکی می‌تواند برخی سرنخ‌ها را آشکار کند و نشان دهد که چگونه ژن‌های خاصی رشد اختلالات روانی و سرطان‌های مغزی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . اما چنین مدل‌هایی نمی‌توانند به شکل واقعی به عملکرد مغز که می‌توانند توسط موش‌های اصلاح‌شده ژنتیکی ارایه شوند ، ارائه کنند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.