پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

عملکرد مغز

جامع ترین سایت روانشناسی

عملکرد مغز

۸۸۱ بازديد
دانشمندان در مطالعه چگونگی تاثیر ژنتیکی بیماری‌های مغزی به دنبال یک مدل تجربی بهتر هستند . کشت لاین‌های سلولی اصلاح‌شده ژنتیکی می‌تواند نشانه‌هایی از چگونگی تاثیر ژنه‌ای خاص بر رشد اختلالات روانی و سرطان‌های مغز را نشان دهد . اما چنین مدل‌هایی نمی‌توانند ظاهر واقعی به فرم را در مغز ارائه کنند که می‌تواند توسط موش‌های اصلاح ژنتیکی تهیه شود .
حتی پس از آن , موش‌های اصلاح‌نژاد با دقت بررسی می‌کنند که چگونه ژن‌ها بر مغز تاثیر می‌گذارند . چرخه‌های اصلاحی پرهزینه و پرهزینه هستند و تنها زمانی که نوزادان موش متولد می‌شوند , اختصاصی بودن ژن را می‌توان تایید کرد .
در طبیعت امروز , دانشمندان بیمارستان کودکان بوستون و سن فرانسیسکو روش جدیدی را برای ایجاد مدل‌های موشی برای مطالعه مغز توصیف می‌کنند . اول , یک سم طبیعی می‌تواند در جنین‌های موش استفاده شود تا سلول‌های مغز جوان را که معمولا ً در مغز قدامی رشد می‌کنند , بکشد . سپس سلول‌های بنیادی جنینی در حال توسعه می‌توانند از سلول‌های بنیادی مهندسی ژنتیک تشکیل شوند که حاوی تغییرات ژنتیکی خاص مورد نظر برای مطالعه هستند .
این " جانشینی قدامی " منجر به کارکرد کامل توله‌ها شد که ژنتیکی کنترل‌شده دارند و به دانشمندان اجازه می‌دهند تا ببینند که چگونه ژنه‌ای خاص بر اختلالات مغز با درجه بالاتری از کنترل تاثیر می‌گذارند .
فرد alt , دکتری , یک نویسنده ارشد در مقاله جدید و مدیر برنامه کودکان بوستون در پزشکی سلولی و مولکولی می‌گوید : " ما به این استراتژی به عنوان یک بس‌تر کاملا ً جدید برای مطالعه بسیاری از جنبه‌های مغز فکر می‌کنیم , از دانش اساسی که ژن‌ها توسعه مغز را کنترل می‌کنند تا به طور بالقوه درمان‌های جدید ژنی برای سرطان‌های مغزی و اختلالات روانی پیدا کنند . "
او می‌گوید : " موش‌های دارای نواحی مغزی مشتق‌شده از سلول‌های بنیادی جنینی از موش‌های معمولی در تکالیف حافظه و یادگیری قابل‌تشخیص نیستند . "
دگرساز و تیمش , از جمله فیس بوک , مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را منتشر می‌کنند تا دانشمندان سراسر دنیا بتوانند به سرعت این تکنیک را در آزمایشگاه خودشان اجرا کنند .
مطالعه شکست ژن و بیماری‌های نادر مغز
هدف ویژه از انجام این تکنیک , استفاده از آن به عنوان پلت فرم برای مطالعه مجموعه‌ای از ژن‌هایی است که اخیرا ً کشف شده‌اند بسیار مستعد شکستن سلول‌های پیش‌ساز مغز موش هستند . آن‌ها می‌خواهند تعداد و مکانیسم‌هایی که این ژن‌ها ممکن است بشکنند را تعیین کنند و مشخص کنند که آیا این فرآیند شکست منجر به بیماری‌های عصبی و سرطان مغز می‌شود .
علاوه بر این , این تکنیک می‌تواند برای کمک به پزشکی شخصی پیاده‌سازی شود . پزشکی - دانشمندان با ایجاد مدل‌های خاص مغز موش می‌توانند نیم‌رخ ژنتیکی منحصر به فرد بیماران سرطانی را با بیماری‌های نادر مغز تقلید کنند .
ساختار مغز و توصیف بزرگ‌ترین مطالعه ژنتیکی انسان
منبع :
بریتانیای کبیر
خلاصه :
تحقیقات جدید , انتشار کل ژنوم کامل ژنوم شرکت کنندگان در انگلستان را توضیح می‌دهد .
مقاله خرد شده در طبیعت این هفته در طبیعت منتشر می‌شود که انتشار کل ژنوم کامل ژنوم شرکت کنندگان را توصیف می‌کند .
این داده‌های ژنتیکی برای استفاده در تحقیقات پزشکی جدید در سراسر دنیا در دسترس هستند . در واقع , صدها پروژه تحقیقاتی در حال انجام هستند یا یافته‌های جدیدی را در طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سرطان , بیماری‌های قلبی , دیابت , سکته مغزی, پوکی استخوان و شیزوفرنی گزارش کرده‌اند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.