شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

اثر ژن

جامع ترین سایت روانشناسی

اثر ژن

۸۸۱ بازديد
یک یافته دیگر مربوط به اثر ژن ROBO۳ در مسیرهای matter سفید است . جهش در ژن به این معنی است که مسیرهایی که به طور معمول یک طرف مغز را به دیگری متصل می‌کنند ، به درستی توسعه نمی‌یابد . این می‌تواند منجر به فلج شدن ، اختلال که حرکت چشم‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد ، منجر شود . مشخص شد که تصویربرداری از مغز در انگلستان قادر است اثرات این ژن را به طور دقیق و موثر در این اختلال ایجاد کند .
این اثر همچنین اثرات موضعی را در مغز ژن‌های مرتبط با رشد مغزی اولیه و اختلالات روانی مانند افسردگی و شیزوفرنی در ارتباط دارد .
پروفسور Gwenaelle Douaud ، یکی از متخصصان تصویربرداری مغزی که در این کار هم‌کاری کردند ، گفت : " اساس ژنتیکی ساختار مغز تا حد زیادی ناشناخته است " ما مجموعه بسیار غنی از اثرات ژنتیکی را پیدا کرده‌ایم که به ما کمک می‌کند مکانیزم‌های بهتری را درک کنیم که توسط آن مغز به وسیله بیماری آسیب می‌بیند و خود را درمان می‌کند . و این تنها ۱۰ درصد از شرکت کنندگان داوطلب است که در نهایت مغز خود را با دقت بررسی می‌کنند .
" در سال‌های آتی ، ۱۰۰۰۰۰ داوطلب از سوی Biobank بریتانیا مورد تصویربرداری قرار خواهند گرفت و به محققان و پزشکان در سراسر جهان یک منبع بسیار عظیم اهدا خواهد کرد که از آن برای کشف تاثیرات ژنتیکی بیشتری در مغز و اختلالات آن استفاده می‌کنند ."
پروفسور Sir Walport ، مدیر اجرایی UKRI UKRI گفت : " Biobank بریتانیا یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین مطالعات سلامت عمومی در جهان است . تنوع ژنتیکی به توضیح تفاوت‌های مهم بین افراد در سلامت و بیماری کمک می‌کند . این بزرگ‌ترین تحقیق در مورد پایه ژنتیکی ساختار مغز و عملکرد ، نگرش‌های بی نظیری را به اختلالات عصبی و روانشناسی ، از جمله بیماری‌های Parkinson's و Alzheimer's ، افسردگی و شیزوفرنی ، ارائه می‌دهد .
" مقیاس این مطالعه کاملا ً خارق‌العاده است ، بررسی ۳۰۰۰ مورد مختلف ساختار مغز و عملکرد در ۱۰۰۰۰ داوطلب Biobank که اسکن مغزی MRI را داشته‌اند و بیش از ۱۰۰ منطقه ژنوم انسان که بر اینها تاثیر می‌گذارند را کشف کرده‌اند . هیچ یک از این کارها را نمی‌توان بدون سخاوت و اعتماد نیمی از شرکت کنندگان در انگلستان به دست آورد ، و رهبری جهانی تیم برجسته که آن را اداره می‌کند و داده‌ها را در سطح جهانی در دسترس قرار می‌دهد . اطلاعات بدست‌آمده از انگلستان حاکی از شعله‌ور شدن دوره جدیدی از داروهای ژنتیک است . خدمات بهداشت و سلامت ملی در میان افراد ذی‌نفع اصلی قرار خواهد گرفت ."
سارا مارشال ، رئیس تحقیقات بالینی و علوم فیزیولوژیکی در Wellcome ، گفت : " طرح ابتکاری انگلیس یک سرمایه‌گذاری مشترک فوق‌العاده بین محققان ، پیشگامان و عموم مردم است که برای تبدیل درک ما از بیماری به هم آمده‌اند . تحقیقی که امروز منتشر شد ترکیبی از داده‌های تصویربرداری ژنتیکی و مغز را در مقیاس بی نظیری کنار هم قرار می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد تا سوالاتی در مورد بیماری‌های شایع مغز مانند بیماری Parkinson's ، افسردگی و امراض مسری را به روش کاملا ً جدیدی مطرح کنیم . دیدن پتانسیل این منبع قدرتمند بسیار هیجان‌انگیز است ."
مجموعه کاملی از associations - های ژنتیک - - که ۳، ۰۰۰ مقیاس مغزی را در برابر ۱۱ میلیون مارکر های ژنتیکی مرتبط می‌سازد - آشکارا برای محققان در دسترس است تا به یک وب سایت تعاملی دسترسی داشته باشند : big.stats.ox.ac.uk
این منبع در درجه اول توسط شورای تحقیقات پزشکی ( MRC ) و Wellcome تامین می‌شود . بنیاد قلب DH ، DH و انگلیس ، بودجه بیشتری را برای genotyping و Wellcome فراهم کردند و the بودجه فراهم‌شده برای Biobank بریتانیا برای تصویر ۱۰۰، ۰۰۰ نفر از نیم‌میلیون نفر داوطلب را فراهم کرد . این مطالعه توسط Wellcome ، MRC و شورای تحقیقات اروپا تامین شد .
شرکت Biobank بریتانیا حمایت از ۵۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده داوطلب خود را تایید می‌کند که هنوز زمان و تلاش قابل‌توجهی را برای شرکت در این بخش و تضمین موفقیت آن انجام می‌دهند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.