شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

سایکولوژی

جامع ترین سایت روانشناسی

سایکولوژی

۸۷۳ بازديد
پروفسور Yukiko Gotoh در دانشگاه توکیو گروهی از دانشمندان را رهبری می‌کند که مکانیسم‌های کنترل epigenetic را مشخص کرده‌اند که چگونه سلول‌های بنیادی عصبی پتانسیل تولید نورون‌ها را از دست می‌دهند .
" این یک پارادوکس برای پزشکی احیا کننده است که سلول‌های بنیادی عصبی سلول‌های کمتری تولید می‌کنند چون آن‌ها به انواع سلول‌های اضافی تقسیم می‌شوند . ما دوست داریم که انواع سلول ویژه و بسیاری از آن‌ها را پرورش دهیم ."
همه سلول‌های بدن دارای DNA یک‌سان هستند اما ژن‌های مختلف برای ساختن انواع مختلفی از سلول‌ها روشن یا خاموش شده‌اند . برای درک توسعه مغز ، محققان بررسی کردند که چگونه یک پروتیین به نام complex کمپلکس repressive ۱ ( PRC۱ ) بیان ژن مربوط به عملکرد نورونی در سلول‌های بنیادی عصبی را کنترل می‌کند . نتایج قبلی نشان داده بود که PRC۱ بیان ژن در سلول‌های بنیادی را تنظیم می‌کند ، اما نه به موارد خاصی که و چه زمانی .
آن‌ها سلول‌های بنیادی عصبی را از مغز جنین موش که درون یک موش مادر بزرگ شده‌بود ، تا زمانی که نقطه میانی دوره رشد جنینی ، یا ۱۱ روز پس از لقاح مشخص شد ، جمع‌آوری کردند . سپس ، محققان سلول‌ها را به دو گروه تقسیم کردند تا خارج از بدن برای دوره‌های مختلف رشد کنند : یک گروه تا رسیدن به مرحله اولیه توسعه عصبی ، وقتی نورون‌ها تشکیل می‌شوند و گروه دیگر تا آخرین مرحله زمانی که سلول‌ها به آستروسیت ها تبدیل می‌شوند .
" سلول‌های بنیادی عصبی باید مسیر خود را حفظ کنند . Gotoh گفت : " حتی در حالی که در خارج از بدن رشد می‌کنند ، معمولا ً به نورون‌ها و سپس به آستروسیت هایی تبدیل می‌شوند ."
محققان کشف کردند که PRC۱ ، ژن‌های مرتبط با عملکرد نورونی را از طریق فعالیت اضافه کردن یک مولکول به نام ubiquitin در طول مراحل اولیه رشد مغز که در آن سلول‌های بنیادی عصبی نورون‌ها را تولید می‌کنند ، کشف کردند . سپس ، در مراحل بعدی رشد مغز وقتی سلول‌های بنیادی برای تولید آستروسیت ها تغییر می‌کنند ، فعالیت اضافه کردن ubiquitin غیر ضروری می‌شود . در عوض تبدیل به خوشه ( پلیمرها ) بر روی این ژن‌ها در مرحله آخر می‌شود .
سرکوب کردن ژن‌های مرتبط با عملکرد نورونی در مراحل اولیه ، اما برای همیشه در مرحله آخر رشد مغز .
درک مکانیزم‌های کنترل مختلف در دو مرحله مجزا از رشد مغز ، ممکن است محققان را با ابزارهای جدیدی برای دستکاری سلول‌های بنیادی عصبی فراهم کند . نتایج همچنین ممکن است به توسعه روش‌ها برای تغییر نوع cell's کمک کند : برای مثال جمع‌آوری آستروسیت هایی از بیماران بزرگ‌سال و تبدیل کردن سلول‌ها به نورون‌های جدید .
درک این که چگونه مغز ابتدا انواع مختلف سلولی را توسعه می‌دهد به محققان کمک می‌کند تا روش‌های درمانی برای بیماری‌های دامی ، مانند بیماری Alzheimer's ، بیماری Parkinson's و اسکلروز جانبی amyotrophic ( ALS یا بیماری Lou Gehrig's ) را زمانی که این سلول‌ها آسیب می‌بینند را تصور کنند . دانشمندان همچنین می‌توانند از همان اطلاعات برای درمان آسیب‌های نورون در جاه‌ای دیگر بدن ، از جمله آسیب‌های طناب نخاعی و دیگر بیماری‌ها استفاده کنند .
افسردگی ، اضطراب ممکن است همانند سیگار کشیدن و چاقی ، عوارض مشابهی داشته باشد.
ورم مفاصل ، بیماری‌های قلبی ، سکته - - اما نه به علت سرطان - - به شدت تحت‌تاثیر وضعیت روانی قرار گرفته‌است
مبدا :
دانشگاه کالیفرنیا - سان‌فرانسیسکو
خلاصه :
یک مطالعه فیزیکی سالانه شامل بررسی وزن و سوالاتی در مورد عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن است ، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ارائه دهندگان خدمات درمانی ممکن است چشم‌پوشی از یک سوال مهم را داشته باشند : آیا شما افسرده یا مضطرب هستید ؟
یک مطالعه فیزیکی سالانه شامل بررسی وزن و سوالاتی در مورد عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن است ، اما یک مطالعه جدید از دانشگاه سن فرانسیسکو پیشنهاد می‌دهد که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است چشم‌پوشی از یک سوال مهم را داشته باشند : آیا شما افسرده یا مضطرب هستید ؟
با توجه به تحقیقات جدید ، اضطراب و افسردگی ممکن است predictors شرایط از بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا به ورم مفاصل ، سردرد ، درد کمر و ناراحتی معده باشد و اثرات مشابهی را به عنوان عوامل ریسک طولانی‌مدت مانند سیگار کشیدن و چاقی داشته باشد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.