شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

روانپزشکیی

جامع ترین سایت روانشناسی

روانپزشکیی

۸۷۰ بازديد
مغز به شبکه‌ای از شبکه‌های تخصصی سلول‌های عصبی سازماندهی شده‌است . برای چنین معماری مغزی ، این شبکه‌های تخصصی - که هر کدام در یک ناحیه مغزی متفاوت قرار دارند - - باید قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر باشند . اما کدام شرایط برای برقراری ارتباط لازم است و کدام مکانیزم‌های کنترل کار می‌کنند ؟ محققان در مرکز Bernstein Freiburg و همکارانش در اسپانیا و سوئد مدل جدیدی را پیشنهاد کرده‌اند که سه مدل توضیحی به ظاهر متفاوت را ترکیب می‌کند . در حال حاضر نتیجه‌گیری آن‌ها در علوم عصبی به چاپ رسیده‌است .
پروفسور دکتر Gerald کومار ( مرکز Pompeu Fabra ) ، پروفسور دکتر Ad کومار ( مرکز Bernstein Freiburg ) ، پروفسور دکتر Arvind کومار ( Center Bernstein ) ، پروفسور دکتر Ad کومار ( رئیس سابق موسسه فن‌آوری ، استکهلم / سوید ) و همکاران بر پایه تیوری سیستم‌های پویا هستند و توجه خاصی به این موضوع دارند که چگونه سطح فعالیت شبکه‌های مربوطه بر تبادل اطلاعات تاثیر می‌گذارد . این مطالعه سه مدل توضیحی برجسته را که در سال‌های اخیر پیشنهاد شده‌اند ، ترکیب می‌کند : ارتباط synfire ، ارتباط از طریق انسجام و ارتباط از طریق رزونانس .
Arvind کومار می‌گوید : " ما معتقدیم که کار ما به ارائه درک بهتری نسبت به نحوه تعامل جمعیت‌های نورونی بستگی دارد و این که آیا پیام‌ها از یک گروه نورون در ناحیه مغز می‌توانند به یک گروه نورون در ناحیه مغز برسند یا نه .
دانشمندان به ویژه علاقمند به نقشی هستند که ریتم‌های فعالیت در مغز رخ می‌دهد - - یعنی نوسانات - بازی در ارتباطات . به طور معمول این نوسانات می‌تواند هر چیزی را از یک گروه بزرگ از نورون‌ها تا کل نواحی مغز تحت‌تاثیر قرار دهد و یا می‌تواند کند باشد مانند آلفا یا تتا یا سریع ، مانند ریتم گاما . محققان در مدل نظری خود قادر بودند نشان دهند که تعامل این ریتم‌های با یکدیگر نقش مهمی در تعیین اینکه آیا ارتباط بین شبکه‌ها می‌تواند رخ دهد یا نه ، ایفا می‌کند . انواع خاصی از این ریتم‌های می‌تواند به عنوان مکانیزم کنترل مهم عمل کند .
Ad Aertsen توضیح می‌دهد : " امکان تبادل اطلاعات به عوامل زیادی بستگی دارد ، به عنوان مثال ، آیا نوسانات سریع یا آهسته هستند ، اما فرکانس بین فازها و غیره متفاوت است . گام بعدی آزمایش این پیش‌بینی‌ها در آزمایش‌ها خواهد بود ."
یک نوع سلول مغزی می‌تواند آلزایمر را دعوت کند
تحقیق درباره پروتیین‌های سمی می‌تواند استراتژی‌های درمان را هدایت کند .
مبدا :
دانشگاه ایالتی اوهایو
خلاصه :
محققان دریافته اند که نورون‌های excitatory - - آن‌هایی که به احتمال زیاد باعث تحریک یک عمل می‌شوند ( برخلاف نورون‌های بازدارنده که احتمال کمتری برای تسریع فعالیت عصبی دارند ) - - بیشتر در برابر تجمع پروتئین غیر عادی تاو آسیب‌پذیر هستند که به طور فزاینده‌ای در این بیماری مبتلا هستند .
تاکتیک‌های بهتر برای تشخیص ، پیش‌گیری و درمان بیماری‌های Alzheimer's به درک بهتر تغییرات سطح سلولی در ذهن بیماران بستگی دارد ، و یک مطالعه جدید جزئیات جدیدی را در مورد آسیب‌پذیری یک نوع سلول مغزی کشف کرده‌است .
محققان دریافته اند که نورون‌های excitatory - - آن‌هایی که به احتمال زیاد باعث تحریک یک عمل می‌شوند ( برخلاف نورون‌های بازدارنده که احتمال کمتری برای تسریع فعالیت عصبی دارند ) - - بیشتر در برابر تجمع پروتئین غیر عادی تاو آسیب‌پذیر هستند که به طور فزاینده‌ای در این بیماری مبتلا هستند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.