یکشنبه ۲۶ فروردین ۰۳

روانپزشکی

جامع ترین سایت روانشناسی

روانپزشکی

۸۶۱ بازديد
محققان دریافتند که به آرامی نوازش یک کودک به نظر می‌رسد که فعالیت مغز کودک را با تجربیات دردناک کاهش می‌دهد . نتایج آن‌ها ، که در روز ۱۷ دسامبر در مجله زیست‌شناسی جاری ظاهر شد ، نشان می‌دهد که آرام کردن یک نوزاد با سرعت مشخص - - تقریبا ً ۳ سانتی متر در ثانیه - می‌تواند قبل از روش‌های پزشکی ضروری ، تسکین درد موثر ایجاد کند .
نویسنده ارشد Rebeccah اسلاتر ، استاد علوم کودکان در دانشگاه آکسفورد ، که در کنار همکاران دانشگاه جان Moores کار می‌کرد ، می‌گوید : " والدین در این سرعت بهینه نوزادان خود را نوازش می‌کنند .
اسلاتر و تیم او واکنش‌های درد نوزادان را با مشاهده رفتار آن‌ها و تشخیص فعالیت مغزی آن‌ها با استفاده از electroencephalography ( EEG ) اندازه‌گیری کردند ، تکنیکی که انفجارهای ریز فعالیت الکتریکی را از سطح مغز اندازه‌گیری می‌کند . برای نیمی از کودکان ، یک دانشمند در تیم Slater's به آرامی پوست خود را با یک برس نرم در مقابل تست خون نوازش کرد .
تحقیقات قبلی نشان داد که فعالیت EEG بلافاصله پس از تست خون در مغز نوزاد افزایش می‌یابد . این الگوی فعالیت مربوط به درد می‌تواند با مداخلات ، مانند کاربرد بی‌حسی موضعی قبل از عمل ، کاهش یابد . او در تازه‌ترین آزمایش‌ها خود متوجه شد که کودکانی که تماس سبکی دریافت کرده‌اند ، فعالیت EEG مرتبط با درد کمتری را نشان دادند . با این حال کودکان هنوز اعضای خود را از انگیزه دور نگه‌داشته اند .
ما فرض کردیم که نوازش فعالیت‌های مغزی مربوط به درد را کاهش می‌دهد ، بنابراین از دیدن آن خوشحال شدیم . اسلاتر می‌گوید : " اما ما شاهد کاهش نحوه واکنش اعضای خود از نیزه پاشنه هستیم . این می‌تواند به این معنی باشد که مداخله ما باعث ایجاد تفرقه بین حرکات عضو و فعالیت مغز می‌شود ."
درد بهینه - کاهش سرعت نوازش تقریبا ً ۳ سانتی متر در ثانیه همان فرکانس است که یک کلاس از نورون‌های حسی را در پوست به نام C - لمسی فعال می‌کند ، که قبلا ً برای کاهش درد در بزرگسالان نشان‌داده شده‌است . تا کنون مشخص نبود که آیا این واکنش حسی در نوزادان رخ داده‌است یا در طول زمان ایجاد شده‌است یا خیر .
اسلاتر می‌گوید : "شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد C - لمسی می‌تواند در کودکان فعال شود و لمس کند و ملایم می‌تواند تغییراتی در فعالیت مغز در نوزادان ایجاد کند " .
اسلاتر می‌گوید که کاهش قدرت نوازش به نظر بالینی مفید است ، و می‌تواند شواهدی از قدرت آرامش‌بخش مداخلات مبتنی بر لمس مانند ماساژ نوزاد و مراقبت کانگورو را توضیح دهد - - عمل نگه داشتن نوزادان زودرس بر روی پوست برای تشویق پیوند والد - نوزاد و احتمالا ً کاهش درد . اسلاتر و گروه او قصد دارند تجربه خود را در نوزادان زودرس تکرار کنند که مسیرهای حسی آن‌ها هنوز در حال توسعه است .
آقای اسلیتر می‌گوید : " کار قبلی نشان داده‌است که لامسه ممکن است پیوند والدین را افزایش دهد، استرس را برای والدین و نوزاد کاهش دهد و طول اقامت بیمارستان را کاهش دهد .
ارتباط بین شبکه‌های عصبی
مبدا :
دانشگاه فرایبورگ
خلاصه :
محققان یک مدل جدید را برای توضیح این که چگونه شبکه‌های عصبی در نواحی مختلف مغزی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند ، پیشنهاد می‌دهند .
شبکه‌های عصبی در مناطق مختلف مغز چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند ؟ در مرکز Bernstein Freiburg مدل جدیدی پیشنهاد شده‌است .
اعتبار : کارت تصویر
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.