سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

خبر

جامع ترین سایت روانشناسی

خبر

۸۷۹ بازديد
اگر موش‌ها با توجه به نقص ژنتیکی بینایی خود را بلافاصله پس از تولد از دست بدهند ، این تاثیر قابل‌توجهی بر روی سازمان قشر مخ و توانایی حافظه دارد . این نتیجه‌ای است که توسط محققین در Ruhr - Universitat Bochum در مطالعه‌ای که بصورت آنلاین در قشر مخ نوشته شده در ۷ دسامبر ۲۰۱۸ منتشر شده‌است . آن‌ها ثابت کردند که در ماه‌های بعد از نابینایی ، تراکم گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی که تعادل تحریک را تنظیم می‌کنند و برای رمزگذاری حافظه مورد نیاز هستند در تمامی نواحی قشر مخ که اطلاعات حسی را پردازش می‌کنند ، تغییر کرده‌است . علاوه بر این، هیپوکامپ ، یک ناحیه مغزی که نقش حیاتی در فرآیندهای حافظه بازی می‌کند ، به شدت تحت‌تاثیر قرار گرفت .
Mirko Feldmann ، Daniela Beckmann ، پروفسور Ulf Eysel و پروفسور دنیس Manahan - Vaughan از دپارتمان of این مطالعه را انجام دادند .
دیگر معانی پس از از دست دادن بینایی شارپ می‌شوند
پس از از دست دادن بینایی ، دیگر معانی به تدریج حساس می‌شوند : لمسی و شنوایی گوش دهنده و حس بویایی کل ، قادر به استفاده از این احساسات برای جهت‌یابی دقیق در محیط علی‌رغم فقدان ورودی دیداری است . اما این فرآیند زمان و عمل را می‌طلبد . تغییرات مرتبط در مغز توسط plasticity سیناپسی تسهیل می‌شوند ، فرآیندی که سازگاری وابسته به تجربه ، یادگیری و حافظه را ممکن می‌سازد . یک سر نخی در مورد این که آیا سازگاری reorganizational در مغز انجام می‌شود با تجزیه و تحلیل چگالی و توزیع انتقال‌دهنده‌های عصبی که برای plasticity سیناپسی حیاتی هستند بدست می‌آید .
تطبیق نیاز به تلاش اساسی از سوی مغز دارد
محققان from آنچه را که در مغز بعد از از دست دادن بینایی در موش‌ها رخ می‌دهد مورد مطالعه قرار دادند . آن‌ها تراکم گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی را بعد از ظهور of بررسی کردند و نتایج را با مغزهای موش سالم مقایسه کردند . علاوه بر این ، آن‌ها آزمایش کردند که موش‌های کور چگونه در تست‌های تشخیص فضایی به خوبی عمل می‌کنند تا حافظه حیوانات را بررسی کنند .
قبل از ایجاد تغییرات در cortices حسی ، محققین مشاهده کردند که از دست دادن بینایی اولین بار با تغییرات در تراکم گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی و نقص of سیناپسی در هیپوکامپ ، دنبال شد . در ماه‌های بعد ، hippocampal plasticity impaired و حافظه فضایی بیشتری تحت‌تاثیر قرار گرفت . در طول این زمان چگالی گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی نیز در قشر بینایی ، و همچنین در دیگر نواحی قشری که اطلاعات حسی دیگر را پردازش می‌کنند ، تغییر کرده‌است .
Denise Manahan - ، که این مطالعه را رهبری می‌کرد ، توضیح می‌دهد : " پس از زمانی که کوری رخ می‌دهد ، مغز تلاش می‌کند تا با افزایش حساسیت به سیگنال‌های بصری گم‌شده جبران خسارت را جبران کند . " مطالعه ما نشان می‌دهد که این فرآیند سازماندهی مجدد با تغییرات گسترده در بیان و عملکرد گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی در مغز پشتیبانی می‌شود . Manahan - Vaughan می‌گوید : " این یک تعهد مهم است ، که در آن زمان ، توانایی هیپوکامپ برای نگهداری از تجربیات مکانی ، مختل شده بود . "
سخت‌افزار کامپیوتر که برای بازی‌های ۳ بعدی طراحی شده‌بود ، می‌تواند کلید تکرار مغز انسان را داشته باشد .
مبدا :
دانشگاه ساسکس
خلاصه :
محققان سریع‌ترین و کارآمدترین شبیه‌سازی انرژی بخشی از یک مغز موش با استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر را ایجاد کرده‌اند .
محققان در دانشگاه ساسکس سریع‌ترین و اغلب شبیه‌سازی کارآمد بخشی از مغز موش با استفاده از سخت‌افزار کامپیوتر را به وجود آورده‌اند .
دکتر جیمز نایت و پروفسور توماس Nowotny از دانشکده مهندسی و انفورماتیک ، ۵۰ supercomputer برتر را با استفاده از شبیه‌سازی مغز با استفاده از نرم‌افزار GeNN و واحدهای پردازش گرافیک ( gpus ) مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.