چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

خبر پژوهشی

جامع ترین سایت روانشناسی

خبر پژوهشی

۸۰۳ بازديد
اعتیاد یک بیماری است که در مراحل مختلف رشد می‌کند : با قرار گرفتن اولیه در یک ماده پس از یک مرحله که مصرف در آن کنترل می‌شود شروع می‌شود . با این حال ، برخی افراد با وجود تاثیرات منفی عمده‌ای که بر زندگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد ( مانند افزایش بدهی ، انزوای اجتماعی یا حبس ) از مواد مخدر استفاده می‌کنند . برآورده‌ای بالینی نشان می‌دهند که تنها یک فرد در ۵ حرکت ناشی از استفاده از وسواسی اجباری است .
کریستین Luscher ، نویسنده ارشد و استاد دانشکده پزشکی و بالینی دانشکده پزشکی می‌گوید : " ما نمی‌دانیم که چرا یک فرد معتاد به مواد مخدر می‌شود در حالی که doesn't دیگر ، " تفاوت در عملکرد مغز بین دو رفتار را مشخص می‌کند ."
تاثیرات منفی در مقابله با اعتیاد ناتوان هستند
محققان به عنوان یک مدل اعتیاد ، موش‌ها را با یک فیبر نوری پیوند زدند که باعث شد تا این حیوان سیستم پاداش خود را در بالای of تحریک کند . فشار دادن یک اهرم کوچک بر روی یک لیزر بود که نور آن یک سوییچ مولکولی را که قبلا ً به سلول‌های عصبی اضافه شده‌بود ، فعال کرد . وینسنت Pascoli ، نویسنده و محقق ارشد بخش UNIGE's ، توضیح می‌دهد : " ما یک شوک الکتریکی ضعیف را معرفی می‌کنیم تا بتوانیم مشاهده کنیم که موش‌ها با تحریک خود ادامه می‌دهند ." اما ۶۰ درصد به عواقب منفی توجهی نکردند و به تحریک سیستم پاداش خود ادامه دادند .
" هنگامی که از یک تکنیک نوری برای تجسم فعالیت در مغز موش‌های متحرک استفاده کردیم . پروفسور Luscher ادامه می‌دهد : " این کار از فعالیت قوی‌تر در یک مدار موش معتاد در مقایسه با موش‌هایی که کنترل را رها نکرده اند ، پرده برداشته است . این مدار از ناحیه orbito - پیشانی تا striatum پشتی گسترده شده‌است، بخشی از غدد عصبی جلویی مغز ، که درست بالای چشم‌ها قرار گرفته‌است، منطقه‌ای است که مسئول تصمیم‌گیری است .
مدار اعتیاد را می‌توان تنظیم کرد .
The neurobiologists تایید کرد که این مدار مسئول رفتار وسواسی اجباری به طور مصنوعی با افزایش فعالیت آن در موشی است که در کنترل باقی مانده‌است . در مقابل ، هنگامی که فعالیت مدار را در یک موش معتاد کاهش دادیم ، او فعال کردن اهرم را متوقف کرد . " تایید می‌کند .
با توجه به اینکه موش‌ها در این آزمایش به طور ژنتیکی مورد مطالعه قرار گرفتند ، چگونه فعالیت در مدار مغز برای همه آن‌ها یک‌سان نبود ؟ پروفسور Luscher می‌گوید : " این سوال را مطرح کنید که ما سعی خواهیم کرد در تحقیقات آینده خود پاسخ دهیم . " چندین فرضیه تدوین شده‌اند ، از جمله مشارکت‌های epigenetic مبتنی بر تجربیات زندگی که هر فرد را منحصر به فرد می‌کند و بر عملکرد ژن‌ها و عملکرد مغز تاثیر می‌گذارد " . در ادامه می ‌توان تشخیص داد که چه چیزی موجب اختلال در مدار می‌شود . "
چگونه مغز به از دست دادن بینایی واکنش می‌دهد
کور کردن همه حواس را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و توانایی حافظه را به هم می‌زند .
مبدا :
Bochum - University
خلاصه :
اگر موش‌ها با توجه به نقص ژنتیکی بینایی خود را بلافاصله پس از تولد از دست بدهند ، این تاثیر قابل‌توجهی بر سازمان قشر مخ و حافظه دارد . محققان ثابت کردند که در ماه‌های بعد از نابینایی ، تراکم گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی که تعادل تحریک را تنظیم می‌کنند و برای رمزگذاری حافظه مورد نیاز هستند در همه نواحی قشر مخ که اطلاعات حسی را پردازش می‌کنند ، تغییر کرده‌است . علاوه بر این، هیپوکامپ ، یک ناحیه مغزی که نقش حیاتی در فرآیندهای حافظه بازی می‌کند ، به شدت تحت‌تاثیر قرار گرفت .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.