پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اعلانیه

جامع ترین سایت روانشناسی

اعلانیه

۸۶۸ بازديد
رابرت راس ، استادیار روانشناسی ، می‌گوید : " ضربات مغزی چندگانه ، حتی پس از فروکش کردن علائم عمومی ، توانایی individual's برای تغییر حالت تفکر آن‌ها را کاهش می‌دهد .
در مطالعه آن‌ها که اخیرا ً در مجله اروپایی علم اعصاب منتشر شده‌است، محققان به بزرگسالان جوان در سنین ۱۸ تا ۲۴ سالگی نگاه کردند که حداقل دو ضربه مغزی را متحمل شدند که حداقل یک ماه قبل از آزمایش بود . از شرکت کنندگان خواسته شد تا بین دو کار که شامل تفاوت بین رنگ‌ها و اشکال ، مانند قرمز و سبز و دایره و یا چهارگوش می‌شوند ، تغییر دهند . تغییرات شناختی مانند حافظه کار و سرعت پردازش ذکر شدند و فعالیت نوسانی ، یا brainwaves ، با یک electroencephalogram ( EEG ) مورد نظارت قرار گرفتند که برای تغییرات در the تست شد .
در هر دو گروه مغزی و گروه کنترل ، محققان به دنبال تفاوت‌هایی در سه نوع مختلف brainwaves و تاثیرات آن‌ها بر عملکرد اجرایی هستند ، که توانایی کنترل عملکرد شناختی مثل توجه ، بازداری ، عملکرد ، انعطاف‌پذیری ، حافظه کار ، و برنامه‌ریزی است . آن‌ها نرخ کلی عملکرد پایین‌تر از افراد گروه ضربه مغزی را در طول تمرین سوئیچینگ کاری پیدا کردند . آن‌ها کم‌تر دقیق و پردازش کم‌تر بودند .
دنیل Seichepine ، استادیار روانشناسی و عصب روان‌شناسی و یک نویسنده در این مطالعه ، می‌گوید : " این مساله به این دلیل مهم است که در ایالات‌متحده بیش از یک و نیم‌میلیون نفر در هر سال آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه را تحمل می‌کنند .
محققان امیدوارند که این یافته‌ها می‌توانند به توسعه استراتژی‌های درمان هدفمند تری برای این جمعیت به عنوان سن خود کمک کنند .
استفاده از MRI برای مطالعه مغز ورزش‌کاران زن جوان به محققان کمک کرده‌است تا یک روش عینی برای نظارت بر آسیب مغزی ایجاد کنند . محققان دانشگاه غربی با استفاده از تکنیکی که هم اطلاعات ساختاری و هم کارکردی را ترکیب می‌کند توانستند سه امضای منحصر به فرد را شناسایی کنند - یکی که نشان‌دهنده تغییرات شدید مغز بعد از ضربه مغزی است ، دیگری که می‌تواند منجر به تشخیص تغییرات مغزی مزمن در شش ماه پس از ضربه مغزی شود و سومی که شواهدی از تاریخچه ضربه مغزی را نشان می‌دهد .
راوی Menon ، استاد دانشکده پزشکی Western's Schulich ، و نویسنده ارشد در این مطالعه ، گفت : " تشخیص ضربه مغزی در حال حاضر ذهنی است " و یک فهرست دراز وجود دارد که پزشکان آموزش‌دیده می‌توانند به آن‌ها نگاه کنند ، و در حالی که در تشخیص ضربه مغزی اولیه بسیار خوب است ، حساس نیست که چه زمانی کسی برای بازگشت به بازی خوب است ."
این مطالعه شامل ۵۲ ورزش‌کار زن از تیم راگبی women's در غرب در طی یک فصل عادی بازی از جمله ۲۱ ورزش‌کار بود که دچار ضربه مغزی شدند . در هم‌کاری با محققانی از موسسه Donders در هلند ، تیم تحقیقاتی از تکنیکی استفاده کرد که با ترکیب چندین معیار تصویربرداری ، قادر به بررسی اطلاعات ساختاری و کارکردی در همان زمان بود . نتیجه بسیار حساس‌تر و کامل از آسیب مغزی بود .
کاترین مانینگ ، مولف اول تحقیق که این کار را در حین تکمیل دکترای خود در غرب انجام داد ، گفت : " به طور معمول ، مطالعات تصویرسازی یک معیار را در یک زمان بررسی می‌کنند و با ترکیب مقیاس‌های تصویربرداری در این روش ، ما قادر بودیم قبل و بعد از ضربه مغزی یک ورزش‌کار انفرادی را تحت نظارت قرار دهیم ."
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.