شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

درمانگری

جامع ترین سایت روانشناسی

درمانگری

۸۶۵ بازديد
۲. آیا داوری اخلاقی با رفتار اخلاقی هماهنگ است ؟
ما هرگز ادعا نمی‌کنیم که یک تا یک تناظر بین تفکر و عمل ( آنچه می‌گوییم و آنچه انجام می‌دهیم ) وجود دارد ، اما او پیشنهاد می‌دهد که این دو به هم مرتبط هستند . با این حال ، زنبور ( ۱۹۹۴ ) پیشنهاد می‌کند که باید از موارد زیر حساب کنیم :
الف) عاداتی که مردم در طول زمان ایجاد کرده‌اند .
ب) اینکه آیا مردم شرایطی را که خواستار مشارکت آن‌ها هستند ، می‌بینند یا خیر .
ج) هزینه‌ها و مزایای رفتار کردن به یک روش خاص .
د) انگیزه رقیب مانند فشار همسالان ، خود - منافع و غیره .
Bee به طور کلی اشاره می‌کند که رفتار اخلاقی فقط تا حدودی یک سوال از استدلال اخلاقی است . همچنین این کار با عوامل اجتماعی انجام می‌شود .
۳. آیا عدالت مهم‌ترین اصل اخلاقی است ؟
این دید شما است . با این حال ، Gilligan ( ۱۹۷۷ ) نشان می‌دهد که اصل مراقبت از دیگران به همان اندازه مهم است . علاوه بر این، کولبرگ ادعا می‌کند که استدلال اخلاقی مردان اغلب از قبل از زنان تشکیل شده‌است .
دختران اغلب در مرحله ۳ در سیستم کولبرگ ( پسر خوب - دختر خوب ) ، در مرحله ۳ قرار می‌گیرند در حالی که پسران بیشتر در مرحله ۴ ( قانون و جهت گیری نظم ) قرار می‌گیرند . Gilligan ( p . پاسخ ( ۴۸۴ ) :
" ویژگی‌هایی که به طور سنتی خوبی زنان ، مراقبت و حساسیت آن‌ها نسبت به نیازهای دیگران را تعریف کرده‌اند ، آن‌هایی هستند که آن‌ها را به عنوان نقص در توسعه اخلاقی مشخص می‌کنند " .
به عبارت دیگر ، Gilligan ادعا می‌کند که یک تعصب جنسی در نظریه کولبرگ وجود دارد . او صدای زنانه شفقت ، عشق و عدم خشونت را نادیده می‌گیرد که با اجتماعی شدن دختران در ارتباط است .
Gilligan نتیجه‌گیری کرد که نظریه کولبرگ این واقعیت را که زنان از " اصول اخلاقی مراقبت " ، به جای " اصول اخلاقی " ، به مشکلات اخلاقی نزدیک می‌شوند ، که برخی از فرضیات اساسی نظریه کولبرگ را به چالش می‌کشد ، در نظر نگرفته است .
مرحله Preoperational رشد شناختی
مرحله preoperational مرحله دوم در نظریه توسعه شناختی است . این مرحله حدودا ً در سن ۲ سالگی شروع می‌شود و تا ۷ سالگی ادامه می‌یابد . در طول این دوره ، کودکان در سطح سمبلیک فکر می‌کنند اما هنوز از عملیات‌های شناختی استفاده نمی‌کنند .
تفکر child's در طول این مرحله قبل از عملیات است . این بدان معنی است که کودک نمی‌تواند از منطق یا تغییر ، ترکیب یا ایده‌های جداگانه استفاده کند ( Piaget ، ۱۹۵۱ ، ۱۹۵۲ ) .
توسعه child's شامل تجربیات در مورد جهان از طریق تطبیق و کار کردن در مرحله ( بتن ) زمانی است که می‌تواند از تفکر منطقی استفاده کند . در پایان این مرحله ، کودکان می‌توانند به طور ذهنی ، رویدادها و اشیا ( تابع semiotic ) را نمایش دهند و در یک نمایش نمادین شرکت کنند .
ویژگی‌های کلیدی مرحله preoperational عبارتند از:
centration
centration تمایل به تمرکز بر روی تنها یک جنبه از یک وضعیت در یک زمان است . زمانی که یک کودک می‌تواند بر روی بیش از یک جنبه از وضعیت تمرکز کند ، در عین حال توانایی مقابله با آن را دارند .
در طول این مرحله ، کودکان دچار مشکلاتی در مورد بیش از یک جنبه از هر وضعیت در یک زمان می‌شوند ؛ و آن‌ها در وضعیت اجتماعی درست همان کاری که در زمینه‌های غیر اجتماعی انجام می‌دهند ، دچار مشکل می‌شوند .
Egocentrism
افکار و ارتباطات Childrens معمولا ً محور هستند ( به عنوان مثال درباره خودشان ) . Egocentrism به ناتوانی child's برای دیدن یک موقعیت از نقطه‌نظر person's دیگر اشاره می‌کند .
با توجه به Piaget ، کودک خود محور فرض می‌کند که افراد دیگر ، شنیدن، شنیدن و احساس می‌کنند دقیقا ً همان طور که کودک انجام می‌دهد .
پخش
در ابتدای این مرحله ، شما اغلب کودکان را در بازی‌های موازی می‌بینید . این بدان معنا است که آن‌ها اغلب در همان اتاق به عنوان بچه‌های دیگر بازی می‌کنند ، اما در کنار دیگران بازی می‌کنند و نه با آن‌ها .
هر کودک در دنیای خصوصی خودش جذب می‌شود و گفتار خود محور است . به عبارت دیگر ، وظیفه اصلی سخنرانی در این مرحله این است که به جای برقراری ارتباط با دیگران ، تفکر کودک را محدود کند .
با این حال ، کودک عملکرد اجتماعی هر دو زبان و یا قواعد را درک نکرده است .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.