چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

توصیه ها

جامع ترین سایت روانشناسی

توصیه ها

۸۲۷ بازديد
قدرت : تکرار ( به عنوان مثال کپی ) یک آزمایش آزمایشگاهی آسان‌تر است . این به این دلیل است که یک روش استاندارد استفاده می‌شود .
قدرت : آن‌ها اجازه کنترل دقیق متغیرهای خارجی و مستقل را می‌دهند . این باعث می‌شود که یک رابطه علت و معلولی ایجاد شود .
Limitation : تصنعی تنظیم ممکن است رفتاری غیر طبیعی ایجاد کند که منعکس‌کننده زندگی واقعی ، یعنی اعتبار اکولوژیک پایین باشد . این به این معنی است که تعمیم یافته‌های به یک محیط زندگی واقعی ممکن نیست .
Limitation : ویژگی‌های تقاضا یا اثرات آزمونگر ممکن است باعث انحراف نتایج و تبدیل به متغیرهای اشتباه شود .
۲. آزمایش‌ها میدان
آزمایش‌ها می‌دانی در محیط روزمره ( یعنی زندگی واقعی ) شرکت کنندگان انجام می‌شود . آزمونگر هنوز متغیر مستقل را دستکاری می‌کند ، اما در تنظیمات واقعی زندگی ( بنابراین نمی‌تواند متغیرهای خارجی را کنترل کند ) .
یک نمونه ، مطالعه بیمارستان Holfing در مورد اطاعت است .
مقاومت : رفتار در یک آزمایش می‌دانی به احتمال زیاد منعکس‌کننده زندگی واقعی است ، به دلیل شرایط طبیعی آن ، یعنی اعتبار اکولوژیکی بالاتر نسبت به آزمایش آزمایشگاهی .
قدرت : احتمال کمتری وجود دارد که ویژگی‌های تقاضا بر نتایج تاثیر بگذارند چون شرکت کنندگان ممکن است بدانند که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند . این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مطالعه مخفی باشد .
Limitation : کنترل کمتری نسبت به متغیرهای خارجی وجود دارد که ممکن است باعث انحراف نتایج شوند. این امر برای محقق دیگری دشوار است که مطالعه را دقیقا ً به همان شکل تکرار کند .
۳. آزمایش‌ها طبیعی
آزمایش‌ها طبیعی در محیط روزمره ( یعنی زندگی واقعی ) شرکت کنندگان انجام می‌شود ، اما در اینجا آزمونگر کنترل بر IV را ندارد چون به طور طبیعی در زندگی واقعی رخ می‌دهد .
برای مثال ، هوجز و تحقیقات دلبستگی Tizard's ( ۱۹۸۹ ) رشد بلند مدت کودکانی را که به فرزندی پذیرفته شده‌اند ، پرورش داده یا به مادران خود بازگردانده اند، با گروهی از کودکانی که تمام زندگی خود را در خانواده‌های their گذرانده اند ، مقایسه کردند .
نیرو : رفتار در یک آزمایش طبیعی به احتمال زیاد منعکس‌کننده زندگی واقعی است ، به دلیل وضعیت طبیعی آن یعنی اعتبار زیست‌محیطی بسیار بالا .
قدرت : احتمال کمتری وجود دارد که ویژگی‌های تقاضا بر نتایج تاثیر بگذارند چون شرکت کنندگان ممکن است بدانند که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند .
مقاومت : می‌تواند در شرایطی مورد استفاده قرار گیرد که در آن از نظر اخلاقی غیرقابل‌قبول است تا متغیر مستقل را دستکاری کند ، به عنوان مثال درباره استرس تحقیق کنید.
Limitation : آن‌ها ممکن است گران‌تر و زمان بر از آزمایش‌ها آزمایشگاه باشند .
Limitation : هیچ کنترلی بر روی متغیرهای خارجی وجود ندارد که ممکن است نتایج را تحت‌تاثیر قرار دهد . این امر برای محقق دیگری دشوار است که مطالعه را دقیقا ً به همان شکل تکرار کند .
آزمایش اصطلاحات
اعتبار اکولوژیکی
درجه‌ای که تحقیق بیانگر تجربیات زندگی واقعی است .
عوارض جانبی
اینها راه‌هایی هستند که آزمونگر می‌تواند به طور تصادفی از طریق ظاهر یا رفتار آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد .
ویژگی‌های تقاضا
نشانه‌ها در یک آزمایش که شرکت کنندگان را هدایت می‌کند تا فکر کنند آن‌ها می‌دانند که محقق به دنبال چه چیزی است ( به عنوان مثال به زبان بدنی آزمونگر ) .
متغیر مستقل ( IV )
متغیر ارزیاب ( یعنی تغییرات ) - فرض می‌شود که یک اثر مستقیم بر متغیر وابسته دارد .
متغیر وابسته ( DV )
متغیر شاخص‌ها را متغیر می‌کند . این نتیجه ( یعنی نتیجه ) یک مطالعه است .
متغیر extraneous ( EV )
تمام متغیرها که متغیر مستقل نیستند ، اما می‌توانند بر نتایج ( DV ) آزمایش تاثیر بگذارند . EV باید در جایی که ممکن است کنترل شود .
متغیر Confounding
متغیر ( s ) که بر نتایج تاثیر گذاشته‌است ، جدا از IV . متغیر اشتباه می‌تواند متغیر خارجی باشد که تحت کنترل نبوده است .
تخصیص تصادفی
تخصیص دهندگان به شرایط متغیر مستقل به این معنی است که تمام شرکت کنندگان باید شانس برابر شرکت در هر شرایط را داشته باشند .
اصل تخصیص تصادفی عبارت است از اجتناب از تعصب در روش انجام آزمایش و محدود کردن اثرات متغیرهای شرکت‌کننده .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.