چهارشنبه ۰۸ فروردین ۰۳

پژوهشی

جامع ترین سایت روانشناسی

پژوهشی

۸۱۹ بازديد
کودکان اغلب در طول وظایف دشوار میانی از گفتار خصوصی استفاده می‌کنند ، زیرا آن‌ها در تلاش برای خود - تنظیم از طریق برنامه‌ریزی و سامان دادن به افکار خود هستند ( Winsler و همکاران ، ۲۰۰۷ ) .
سپس فرکانس و محتوای گفتار خصوصی با رفتار یا عملکرد هم‌بسته هستند . به عنوان مثال ، به نظر می‌رسد که گفتار خصوصی از نظر عملکردی مربوط به عملکرد شناختی است : در زمان دشواری با یک وظیفه به نظر می‌رسد .
برای مثال وظایف مربوط به کارکرد اجرایی ( Fernyhough & Fradley ، ۲۰۰۵ ) ، وظایف حل مساله ( Behrend و همکاران ، ۱۹۹۲ ) ، تکالیف مدرسه در هر دو زبان ( برک & Landau ، ۱۹۹۳ ) و ریاضیات ( Ostad & Sorensen ، ۲۰۰۷ ) .
برک ( ۱۹۸۶ ) پشتیبانی تجربی را برای مفهوم سخنرانی خصوصی فراهم آورد . او دریافت که اغلب کلامی که توسط کودکان به نمایش گذاشته می‌شود، برای توصیف و یا هدایت اقدامات child's عمل می‌کند .
برک همچنین بیشتر از زمانی که به تنهایی مشغول کار بر روی وظایف چالش برانگیز بود و همچنین زمانی که معلم آن‌ها برای کمک به آن‌ها در دسترس نبود ، بیشتر از هر کودکی که در سخنرانی خصوصی مشغول به کار بود ، کشف شد . هویت برک همچنین نشان داد که گفتار خصوصی در تمام کودکان بدون توجه به سابقه فرهنگی رشد می‌کند .
vygotsky ( ۱۹۸۷ ) پیشنهاد کرد که سخنرانی خصوصی محصول یک محیط اجتماعی فرد است . این فرضیه با این واقعیت حمایت می‌شود که همبستگی مثبت بالایی بین نرخ تعامل اجتماعی و گفتار خصوصی در کودکان وجود دارد .
کودکانی که در محیط‌های شناخت شناختی و زبانی ( شرایطی که اغلب در خانواده‌های دارای وضعیت اجتماعی - اجتماعی بیشتر مشاهده می‌شوند ) شروع به استفاده و نهادینه کردن گفتار خصوصی سریع‌تر از کودکان دارای پس‌زمینه‌های بسیار ممتاز می‌کنند . در حقیقت ، کودکانی که در محیط‌های دارای تبادلات کلامی و اجتماعی پایین آمده‌اند ، تاخیر در توسعه گفتار خصوصی را از خود نشان می‌دهند .
هنگامی که بزرگ‌تر می‌شوند ، استفاده از گفتار خصوصی به تدریج کاهش می‌یابد و از منحنی منحنی پیروی می‌کند . این به دلیل تغییرات در رشد ontogenetic است که در آن کودکان قادر به درونی کردن زبان ( از طریق گفتار درونی ) به منظور تنظیم رفتار خود هستند ( vygotsky ، ۱۹۸۷ ) .
به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده‌اند که گفتار خصوصی کودکان معمولا ً در ۳ تا ۴ سالگی به اوج خود می‌رسد ، در سن ۶ تا ۷ سالگی کاهش می‌یابد، و به تدریج تا سن ۱۰ سالگی به طور تدریجی از بین می‌رود ( دیاز ، ۱۹۹۲ ) .
vygotsky پیشنهاد کرد که گفتار خصوصی با سن کم شود و از بین برود ، نه به این دلیل که به عنوان اجتماعی و as پیشنهاد شده‌است، بلکه به این دلیل که در زیر زمین قرار می‌گیرد تا گفتار و افکار شفاهی را تشکیل دهد " ( Frauenglass & دیاز ، ۱۹۸۵ ) .
برنامه‌های کلاس
کاربرد آموزشی معاصر نظریه‌های Vygotsky's ، " آموزش متقابل " است که برای بهبود توانایی دانش آموزان در یادگیری از متن استفاده می‌شود . در این روش معلمان و دانش آموزان در یادگیری و تمرین چهار مهارت کلیدی هم‌کاری می‌کنند : خلاصه‌سازی ، پرسشگری ، پالایش ، و پیش‌بینی . نقش teacher's در فرآیند در طول زمان کاهش می‌یابد .
همچنین ، vygotsky به مفاهیم آموزشی مانند " داربست " و " کارآموزی " مرتبط است که در آن یک معلم یا هم‌کار پیشرفته‌تر به ساختار یا سازماندهی یک کار کمک می‌کند تا یک تازه‌کار بتواند با موفقیت روی آن کار کند .
تیوری های Vygotsky's نیز با توجه به علاقه جاری در یادگیری مشارکتی ، نشان می‌دهند که اعضای گروه باید سطوح مختلفی از توانایی خود داشته باشند، بنابراین همتایان پیشرفته می‌توانند به اعضای پیشرفته‌تر در درون ZPD کمک کنند .
ارزیابی انتقادی
کار Vygotsky's همان سطح موشکافی دقیق را دریافت نکرده است که Piaget's تا حدودی به دلیل فرآیند وقت گیر ترجمه آثار Vygotsky's از روسیه می‌باشد . همچنین ، دیدگاه اجتماعی - فرهنگی بسیاری از فرضیات خاص را برای آزمایش به عنوان نظریه Piaget's ارایه نمی‌دهد ، و رد را دشوار می‌سازد، اگر غیر ممکن نباشد .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.