چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

چالش ها

جامع ترین سایت روانشناسی

چالش ها

۸۹۲ بازديد
با این حال , استفاده طولانی‌مدت از بازدارنده‌های پمپ پروتون باید به دقت در بین افراد مسن در نظر گرفته شود , زیرا با کاهش جذب کلسیم و ویتامین b12 و با عفونت‌های شدید روده‌ای ارتباط دارد ( کلستریدیوم دیفیسیل ) .
بیش از یک سوم افراد مسن‌تر از بازدارنده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند
استفاده از بازدارنده‌های پمپ پروتون در میان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و در میان همسالان خود بسیار شایع است . یک مطالعه اخیر دیگر از گروه تحقیقاتی نشان داد که بیش از یک سوم افراد مسن‌تر از بازدارنده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند . در بین افراد مبتلا به آلزایمر , مصرف طولانی‌مدت تا حدودی در میان افراد مبتلا به بیماری آلزایمر شایع‌تر بود : 1 / 64 % از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و ۸۷ % افراد بدون بیماری به مدت بیش از شش ماه از مهار کننده‌های پمپ پروتونی استفاده کردند . این مطالعه در مجله اروپایی فارماکولوژی بالینی منتشر شده‌است .
علت اصلی بیماری آلزایمر مشخص نیست , اما فرآیند بیماری چندین سال طول می‌کشد تا بیماری تشخیص داده شود . به همین دلیل , عوامل خطر مانند داروهایی که می‌توانند اصلاح یا اجتناب شوند , به دنبال آن می‌گردند. با توجه به مطالعه فعلی , مصرف بازدارنده پمپ پروتون از عوامل خطر قابل اصلاح نیست .
مصرف بازدارنده پمپ پروتون بین افراد فنلاندی با بیماری آلزایمر و افراد کنترل آن‌ها بدون بیماری مقایسه شد . این مطالعه بخشی از مطالعه مبتنی بر ثبت کشوری است که شامل تمامی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در فنلاند است . این مطالعه شامل سه فرد مبتلا به آلزایمر و افراد گروه کنترل بود که تا کنون بزرگ‌ترین مطالعه در این زمینه بوده‌است .
نقص شناختی خفیف , تشخیص آلزایمری باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شود .
منبع :
دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا
خلاصه :
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آگاهی بیمار از تشخیص اختلال شناختی ممکن است از ارزیابی خود از کیفیت زندگی بکاهد .
محققان در زمینه تحقیقات پن پی برده‌اند که آگاهی بیمار از تشخیص اختلال شناختی ممکن است از ارزیابی خود از کیفیت زندگی بکاهد . در مطالعه‌ای که این ماه در مجله روانشناسی منتشر شد, محققان گزارش دادند که بزرگسالان مسن‌تر که از تشخیص خود آگاه بودند - - یا نقص شناختی خفیف یا بیماری آلزایمر مرحله خفیف آلزایمر - - افسردگی بیشتر , استرس بیشتر , و کیفیت پایین زندگی را نسبت به کسانی که از آن‌ها بی‌اطلاع بودند , گزارش کردند . آن‌ها همچنین دریافتند که بزرگسالان مسن‌تر که انتظار داشتند بیماری شان در طول زمان بدتر شود رضایت کلی کم‌تر از زندگی روزمره را گزارش می‌کند .
این یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که کیفیت زندگی یک بیمار می‌تواند تحت‌تاثیر یک برچسب تشخیصی و انتظارات آن‌ها برای پیش‌آگهی باشد . بنابراین , وقتی متخصص بالینی تشخیص و پیش‌آگهی بیماری خفیف یا بیماری آلزایمر خفیف را فاش می‌کند , بیمار ممکن است علایم دیگری مانند اضطراب و افسردگی را تجربه کند . "
برای بسیاری از سال‌ها , تشخیص بیماری آلزایمر تا زمانی صورت نگرفته بود که یک بیمار دچار مشکلات ادراکی و شناختی قابل‌توجهی شده باشد . پیشرفت در آگاهی و همچنین روش‌های تشخیصی , به این معنی است که پزشکان قبلا ً بیماری آلزایمر را تشخیص می‌دهند و در آینده ممکن است تشخیص روتین قبل از شروع علایم اتفاق بیفتد . در تشخیص زودرس , تشخیص زودهنگام نوید فرصت‌هایی برای پیش‌گیری از زیان‌های شناختی و عملکردی و برنامه‌ریزی برای این خسارات است . اما نتایج مطالعه نشان می‌دهد که تشخیص زودرس بیماری آلزایمر می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.