شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

مقاله

جامع ترین سایت روانشناسی

مقاله

۹۸۳ بازديد
تجزیه و تحلیل نمونه‌های مغز برای این مطالعه در آزمایشگاه ویروس‌شناسی در ایالت کنت آغاز شد . مغز توسط منابع مغز شامپانزه نیز تهیه شده‌است که مغز شامپانزه‌ها را جمع‌آوری می‌کند که از دلایل طبیعی در باغ‌وحش‌ها و مراکز تحقیقاتی مرده‌اند . این مجموعه در اواسط دهه ۱۹۹۰ شروع شد و آن را پروژه بزرگ پیر میمون نامیدند . منابع مغز شامپانزه ملی توسط موسسه ملی بهداشت ( nih ) حمایت می‌شود .
با بررسی نواحی مغزی که بیشتر تحت‌تاثیر بیماری آلزایمر در انسان قرار می‌گیرند , این گروه نشان داد که پلاک‌های آمیلوئیدی و رگ‌های خونی در تمام مغز شامپانزه مسن وجود دارند . تعداد بیشتری از پلاک‌های آمیلوئیدی و رگ‌های خونی با سن بیشتری یافت شدند .
ملیسا دختر , نویسنده و دانشجوی دکترای پزشکی در علوم پزشکی در ایالت کنت , می‌گوید : " جالب است که تجمع بتا آمیلوئید در رگ‌های خونی نسبت به پلاک‌ها در رگ‌های خونی بیشتر است و این با افزایش پروتئین تاو همبستگی دارد . " این نشان می‌دهد که تجمع آمیلوئید در رگ‌های خونی مغز قبل از تشکیل پلاک در شامپانزه‌ها است . "
این یافته‌ها با آنچه در انسان‌ها می‌بینیم تفاوت دارند . در حالی که تقریبا ً ۹۵ % بیماران مبتلا به آلزایمر دارای تجمعات آمیلوئیدی مغزی هستند , یا پلاک‌های آمیلوئید بتا در رگ‌های خونی مغزی که خطر سکته و زوال را افزایش می‌دهند , پلاک‌های آمیلوئیدی غالب پلاک‌های آمیلوئیدی است . در این مطالعه , پروتئین تاو با استفاده از روش pcr - rflp مورد بررسی قرار گرفت .
پاتریک آر . استاد دانشگاه علوم اعصاب در دانشکده پزشکی مونت سینای در مونت سینای علاوه بر این , در نخستی‌ها مشاهده شد که در نخستی ها , پلاک‌های آمیلوئیدی دیده می‌شود . دربار ادامه داد : " حضور تجمعات آمیلوئیدی و تاو در شامپانزه‌ها , نشان می‌دهد که این ضایعات بیماری آلزایمر مختص مغز انسان نیستند . "
الیوت اسمیت , استاد و صندلی سبز در پیری در موسسه عصبی بارو گفت : " آیا این آسیب‌ها نقش کلیدی در کاهش شناختی مرتبط با سن دارند ? "
جوزف آروین , استاد جامعه‌شناسی انسان‌شناسی در دانشگاه جورج‌واشنگتن گفت : " ما پروژه بزرگ پیر میمون را سال‌ها پیش آغاز کردیم , زیرا ما یک جمعیت شامپانزه سالخورده را تحت مراقبت انسانی دیدیم که نیازمند توجه سالمندان به اختلالات مشابه با افراد مسن بود . "
ویلیام د . هاپکینز , استاد علوم اعصاب در ایالت جورجیا و استادیار تحقیقات در مرکز تحقیقات نخستی‌ها ملی , دانشگاه اموری
آروین در ادامه افزود : " این مطالعه ارزش یک رویکرد " یک بهداشت برای درمان و افزایش سن برای منفعت انسان و میمون‌ها " را تایید می‌کند .
خطر جنون بیشتر همراه با تولد در کشورهای با مرگ و میر بالا
منبع :
مجلات شبکه جمع
خلاصه :
آیا در ایالت‌هایی با مرگ و میر بالای سکته همراه با خطر جنون در گروهی از افرادی متولد می‌شود که در نهایت در خارج از این کشورها زندگی می‌کنند ? مقاله جدیدی نشان می‌دهد که ممکن است باشد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.