جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

سنجش

جامع ترین سایت روانشناسی

سنجش

۸۳۹ بازديد
پژوهشگران پن به مطالعه این موضوع پرداختند که چگونه آگاهی از اثرات تشخیصی بر self کیفیت زندگی در مردم با یکی از دو اختلالات ، اختلال شناختی خفیف تعریف می‌شود - نوعی اختلال که با کاهش خفیف اما قابل‌توجه در توانایی‌های شناختی - یا مرحله ملایم زوال عقل بیمار تعریف می‌شود . آن‌ها این رتبه‌بندی‌ها را به گروهی از بزرگسالان بالای ۶۵ سال با شناخت طبیعی مقایسه کردند . مطالعه کنندگان در مطالعه اندازه‌های مختلف کیفیت زندگی از جمله مشکلات شناختی ، فعالیت‌های روزمره زندگی ، عملکرد جسمی ، رفاه ذهنی و ادراکات از زندگی روزمره را به پایان رساندند . محققان سنجش کیفیت زندگی را با عملکرد شناختی ، آگاهی تشخیص ، و گروه تشخیصی مقایسه کردند .
یافته‌ها به شناسایی فرایندهای روان‌شناختی اساسی بین کاهش شناختی و کیفیت زندگی کمک می‌کنند . به گفته Stites ، این مطالعه دارای مفاهیم عملی برای عملکرد بالینی فعلی و آینده است .
" نه فقط یک مساله برای گفتن و یا اینکه چه چیزی را به شما می‌گویید توجه کنید زیرا زمانی که به کسی تشخیص می‌دهید که تشخیص می‌دهد چه طور مستقیم و چه غیر مستقیم ارتباط برقرار می‌کنید ، برنامه‌ریزی آن‌ها برای اشتغال و سبک زندگی ، رفاه عاطفی و روابط اجتماعی با دوستان نزدیک و اعضای خانواده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد . Stites گفت : " در این مرحله ما باید از کاهش شناختی جلوگیری کنیم ، اما ما قطعا ً مداخلات موثر برای درمان افسردگی و برای مدیریت علایم دیگر داریم ."
محققان به این نکته توجه دارند که مطالعه بیشتر برای درک آنچه که تاثیر آگاهی از تشخیص و پیش‌بینی کیفیت زندگی را تحریک می‌کند ، مورد نیاز است . مطالعات آینده ممکن است شامل تحقیقات پیش از بالینی باشد که در این بیماری در حال انجام است ، جایی که پزشکان در حال کار برای تشخیص افرادی هستند که در معرض خطر توسعه بیماری براساس ژن‌ها و فعالیت زیستی هستند ، اگر آن‌ها بفهمند که احتمال بالای رشد بیماری Alzheimer's در آینده وجود دارد .
تشخیص بیماری Alzheimer's می‌تواند فرضیات ، کلیشه‌ها ، احساسات و نگرش‌های را ایجاد کند که می‌تواند بر کیفیت person's زندگی ، نحوه نگرش آن‌ها و نحوه برخورد آن‌ها توسط دیگران تاثیر بگذارد . این مطالعه بخشی از تلاش‌های مداوم و مداوم برای درک چگونگی تاثیر تشخیص زودهنگام بر کیفیت زندگی و تندرستی است. نتایج نشان می‌دهند که آن‌ها در مورد بدنامی بیماری Alzheimer's یاد گرفته‌اند .
پروتیین درگیر در این بیماری ممکن است در توانایی‌های ادراکی هم نقش داشته باشد .
جهش نادر در پروتئین پری کورسور amyloid ( اسوشییتدپرس ) پیش از این به شدت مرتبط با بیماری Alzheimer's بوده‌است.
مبدا :
مطبوعات IOS
خلاصه :
جهش‌های نادر در پروتئین پری کورسور amyloid ( اسوشییتدپرس ) پیش از این به شدت مرتبط با بیماری Alzheimer's ( AD ) بودند .
جهش‌های نادر در پروتئین پری کورسور amyloid ( اسوشییتدپرس ) پیش از این به شدت مرتبط با بیماری Alzheimer's ( AD ) بودند . براساس تحقیقات اخیر انجام‌شده در دانشگاه برگن ، نروژ ، انواع ژنتیکی معمول در این پروتئین نیز ممکن است با هوش ( IQ ) در کودکان مرتبط باشد .
نتایج این تحقیق در ژورنال بیماری Alzheimer's به صورت آنلاین منتشر شد . نویسنده ارشد دکتر Tetyana Zayats محقق مرکز KGJebsen اختلالات neuropsychiatric در دانشگاه برگن است .
این مطالعه مارکرهای ژنتیکی و IQ جمع‌آوری‌شده از ۵، ۱۶۵ کودک در مطالعه طولی والدین و کودکان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد . نتایج ژنتیکی در داده‌های ژنتیکی از دو مجموعه داده‌های بالغ ( ۱ ) ۱۷، ۰۰۸ با بعد از AD و ۳۷، ۱۵۴ و ( ۲ ) ۱۱۲، ۱۵۱ که برای عملکرد شناختی عمومی ارزیابی شدند ، دنبال شدند . عملکرد مارکرهای ژنتیکی با استفاده از سنجش گزارشگر در سلول‌ها آنالیز شد .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.