جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

احتمال

جامع ترین سایت روانشناسی

احتمال

۸۷۳ بازديد
عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در میانسالی ممکن است شانس زوال عقل را افزایش دهند
مطالعه حمایت بین شناخت و بهداشت عروقی
منبع :
nih / موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی
خلاصه :
مطالعه دراز مدت نشان می‌دهد که آمریکایی‌های میانسال که عوامل خطر بهداشتی عروقی دارند , از جمله دیابت , فشار خون بالا و سیگار , شانس بیشتری از ابتلا به زوال عقل در زندگی دارند .
مطالعه دراز مدت نشان می‌دهد که آمریکایی‌های میانسال که عوامل خطر بهداشتی عروقی دارند , از جمله دیابت , فشار خون بالا و سیگار , شانس بیشتری از ابتلا به زوال عقل در زندگی دارند . موسسه ملی بهداشت ( nih ) مطالعه کرده‌است .
با جمعیت سالخورده , جنون در حال تبدیل شدن به یک نگرانی بهداشتی بیشتر است . والتر جی . مدیر موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی , که بخشی از مطالعه را تامین کرده و برنامه سلامت عمومی را برای مردم ایجاد کرده‌است تا مردم را از ارتباط بین سلامت قلبی و قلبی آگاه سازند . وی افزود : " آنچه که برای قلب خوب است برای مغز خوب است . "
او در دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور زندگی می‌کند . تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss و با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد . شرکت کنندگان در طی معاینات اولیه خود در یکی از چهار مرکز در چهار کشور , تحت آزمایش پزشکی قرار گرفتند . طی چند سال بعد چهار بار دیگر مورد بررسی قرار گرفتند . آزمون‌های شناختی حافظه و تفکر در تمام آزمون‌های اول و سوم انجام شد .
تیم او دریافت که شرکت کنندگان در طی سال‌های پس از پی‌گیری دچار زوال عقل شدند . در ابتدا , هنگامی که آن‌ها تاثیر عوامل ثبت‌شده در طول اولین امتحانات را بررسی کردند , محققان دریافتند که احتمال زوال عقل به شدت با افزایش سن و پس از آن , یک ژن مرتبط با بیماری آلزایمر افزایش می‌یابد . سفیدها با یک کپی از ژن کد کننده شانس بیشتری نسبت به سیاه پوستان داشتند . سایر عوامل شامل نژاد و تحصیلات بود : سیاه پوستان شانس بیشتری نسبت به سفیدپوستان داشتند .
در توافق با مطالعات قبلی , تحلیل عوامل خطر عروقی نشان داد که شرکت کنندگانی که دارای فشار خون بالا یا پرفشاری خون بودند , شانس بیشتری در توسعه جنون داشتند . در واقع , دیابت تقریبا ً به همان اندازه یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل به عنوان حضور ژن بیگانه بود.
برخلاف سایر مطالعات , محققان یک ارتباط بین جنون و جنون را کشف کردند , شرایطی که در آن سطوح فشار خون بیشتر از نرمال ولی کم‌تر از فشار خون است . همچنین نژاد , ارتباط بین زوال عقل و عوامل خطر آوندی را مشخص نکرد . دیابت , فشار خون و فشار خون , شانس زوال عقل را برای شرکت‌کنندگان سفید و سیاه افزایش داد . در نهایت سیگار کشیدن به طور انحصاری شانس جنون برای سفیدپوستان را افزایش داد اما سیاه‌پوست نبود .
او گفت : " نتایج ما منجر به افزایش شواهد مرتبط با سلامت عروقی میانسالی به جنون می‌شود . " اینها عوامل خطر قابل اصلاح هستند . امید ما این است که با پرداختن به این نوع عوامل در ابتدا , مردم می‌توانند احتمال اینکه در آینده دچار جنون شوند را کاهش دهند . "
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.