سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

توسعه انسانی

جامع ترین سایت روانشناسی

توسعه انسانی

۷۸۶ بازديد
بیماری آنفولانزا ممکن است خطر child's اختلال دوقطبی را چهار برابر کند .
مبدا :
موسسه ملی بهداشت روانی
خلاصه :
Flu در مادران باردار با خطر افزایش تقریبا ً چهار برابر شده‌است که ممکن است کودک آن‌ها اختلال دوقطبی در بزرگسالی ایجاد کند . یافته‌ها به افزایش شواهد احتمالی عوامل اساسی مشترک و فرایندهای بیماری با شیزوفرنی اضافه می‌شوند ، که برخی مطالعات نیز مربوط به قرار گرفتن قبل از تولد در معرض آنفولانزا هستند .
در مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت انجام شد ، قرار گرفتن در معرض خطر آنفلوآنزای مادران باردار با حدود چهار برابر شده افزایش پیدا کرد که کودک آن‌ها اختلال دوقطبی در بزرگسالی خواهد داشت . یافته‌ها به افزایش شواهد احتمالی عوامل اساسی مشترک و فرایندهای بیماری با شیزوفرنی اضافه می‌شوند ، که برخی مطالعات نیز مربوط به قرار گرفتن قبل از تولد در معرض آنفولانزا هستند .
آلن براون ، رئیس موسسه ملی بهداشت روانی در دانشگاه کلمبیا و موسسه روانشناسی ایالتی نیویورک ، یکی از اعضای موسسه ملی بهداشت روانی در نیویورک ، گفت : " مادران آینده باید اقدامات پیشگیرانه مانند گرفتن واکسن آنفولانزا را قبل و در مراحل اولیه بارداری انجام دهند و از تماس با افرادی که علائم بیماری دارند اجتناب کنند . اکنون وزن شواهد حاکی از آن است که مزایای این واکسن به احتمال زیاد بیشتر از هر گونه خطر احتمالی برای مادر و یا نوزاد است ."
براون و همکارانش در ۸ مه ۲۰۱۳ یافته‌های خود را به صورت آنلاین گزارش کردند .
اگرچه اشاراتی از یک ارتباط اختلال دوقطبی / اختلال دوقطبی وجود دارد ، مطالعه جدید اولین مطالعه‌ای است که با استفاده از تشخیص مبتنی بر پزشک و معیارهای روانشناسی استاندارد شده ، از خانواده‌ها پیروی می‌کند . دسترسی به اطلاعات منحصربه‌فرد Kaiser - Permanente ، شهرستان و پایگاه‌های مطالعات توسعه و توسعه کودکان این امکان را فراهم کرده‌است که موارد بیشتری را با اطلاعات در معرض خطر ابتلا به آنفولانزا بیشتر نسبت به مطالعات قبلی در نظر بگیرید .
در بین نزدیک به یک سوم از همه کودکانی که در طول سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۶ در یکی از شهرستان‌های کالیفرنیا به دنیا آمده‌اند ، محققین به دنبال آن ، ۹۲ فرد اختلال دو قطبی را ایجاد کردند و میزان تشخیص بیماری‌های مادران را در طول دوران بارداری با ۷۲۲ مورد از کنترل تطبیق دادند .
تقریبا ً چهار برابر خطر ابتلا به ابتلا به آنفولانزا در هر زمان در دوران بارداری افزایش یافت ، اما شواهدی وجود داشت که نشان می‌داد در صورتی که این بیماری در دوره دوم یا سوم رخ دهد احتمال خطر کمی وجود دارد . علاوه بر این ، پژوهشگران قرار گرفتن در معرض آنفولانزا را به تقریبا ً sixfold افزایش در نوع اختلال دو قطبی با ویژگی‌های روان دچار روان‌پریشی مرتبط می‌دانند .
مطالعه قبلی که توسط Brown و همکارانش در نمونه مربوط به کالیفرنیای شمالی انجام شد ، یک خطر افزایش سه برابر برای شیزوفرنی در ارتباط با influenza مادر در طول نیمه اول بارداری پیدا کرد . اوتیسم به طور مشابه به عفونت‌های ویروسی trimester اول و احتمالا ً افزایش در مولکول‌های التهاب مرتبط است .
براون پیشنهاد داد : " تحقیقات آینده ممکن است بررسی کنند که آیا این عامل ریسک محیطی ممکن است به اختلالات مختلفی منجر شود ، بسته به این که چگونه زمان توهینی به دوران پیش از تولد بر رشد مغز جنین تاثیر می‌گذارد . "
پژوهشگران خاطرنشان می‌کنند که اختلال دوقطبی با شیزوفرنی ، تعدادی از عوامل مظنون دیگر و ویژگی‌های بیماری را به همراه دارد . به عنوان مثال ، هر دو ظهور علایم در اوایل بزرگسالی ، ژن‌های مستعد ، که در خانواده‌های مشابه اجرا می‌شوند ، حدود یک درصد از جمعیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، رفتارهای psychotic را نشان می‌دهند و به داروهای ضدروان پریشی واکنش نشان می‌دهند .
افزایش شواهد چنین همپوشانی بین مقوله‌های تشخیصی سنتی منجر به پروژه دامنه تحقیقات NIMH ( RDoC ) شده‌است ، که اساس یک سیستم طبقه‌بندی اختلالات روانی جدید براساس مدارهای مغزی و مکانیسم‌های بعدی است که در دسته‌های تشخیصی سنتی کاهش می‌یابند .
موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی ( NICHD ) نیز این تحقیق را تامین کرده‌است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.