شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

نورون ها

جامع ترین سایت روانشناسی

نورون ها

۸۶۵ بازديد
متعاقبا ً، محققان مسیرهای عصبی متمایزی را ثبت کردند که مغز داوطلبان خواب نسبت به شنیدن کلماتی که آموخته بودند ، واکنش نشان دادند .
با مقایسه سیگنال‌های عصبی که توسط مغز در هر حالت انجام شد ، محققان توانستند شباهت‌های آشکاری در فعالیت مغز نشان دهند .
دکتر توماس Schreiner ، از دانشگاه روان‌شناسی Birmingham's ، که تحقیقات را رهبری می‌کرد ، می‌گوید : " اگرچه خواب و بیداری کمی رایج است ، این مطالعه نشان می‌دهد که فعالیت مغزی در هر یک از این ایالت‌ها ممکن است بیشتر از آنچه قبلا ً تصور می‌کردیم ، باشد . فعالیت عصبی که ما ثبت کردیم ، شواهد بیشتری را برای این که چقدر خواب مهم حافظه است و در نهایت برای رفاه ما فراهم می‌کند ."
" اگر بهتر بتوانیم بفهمیم که حافظه چگونه کار می‌کند ، این می‌تواند منجر به رویکردهای جدید برای درمان اختلالات حافظه‌ای ، مانند بیماری Alzheimer's شود."
دکتر توبیاس Staudigl از موسسه Donders ، نویسنده این مطالعه است . او گفت : " درک اینکه چگونه خاطرات در کشورهای مختلف دوباره فعال می‌شوند ، بینشی در مورد این که چگونه این خاطرات تغییر خواهند کرد - - که ممکن است برای مثال در محیط‌های درمانی جالب باشد " فراهم می‌کند .
این تیم در حال برنامه‌ریزی برای مطالعه در زمینه مطالعه ، ابداع راه‌هایی برای تحقیق درباره فعال کردن حافظه خود در طول خواب است . با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشین پیشرفته ، محققان می‌توانند الگوهای عصبی را در مغز ثبت و تفسیر کنند و تشخیص دهند که کدام حافظه بدون نیاز به یک واکنش خارجی فعال می‌شوند .
این مطالعه توسط بنیاد ملی علوم سوئیس و شورای تحقیقات اروپا تامین شده‌است .
دانشمندان مسیری را تعیین می‌کنند که ویژگی‌های اوتیسم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد .
مبدا :
دانشگاه آتلانتیک فلوریدا
خلاصه :
یک مطالعه از یک مسیر سیگنال مغزی پرده برداشته است که می‌تواند در موش‌های آزمایشگاهی دستکاری شود تا مسیر مربوط به اوتیسم را معکوس کند . محققان با استفاده از یک داروی آزمایشی که این مسیر را هدف قرار می‌دهند، فیزیولوژی اختلال شده و رفتار این موش‌ها را نرمال کرده‌اند . علاوه بر این ، اثرات در موش‌های بالغ مشاهده شد و مسیر ممکن برای توسعه داروها برای بزرگسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم را پیشنهاد کرد . قابل‌توجه است که این مطالعه تغییرات فیزیولوژیکی مرتبط با عملکرد روده در موش‌ها ، یک comorbidity پزشکی ASD را نشان داد .
تیمی از دانشمندان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا از یک مسیر سیگنال مغزی پرده برداشته است که می‌تواند در موش‌های مهندسی شده از طریق مهندسی ژنتیک دستکاری شود تا مسیر مربوط به اوتیسم را معکوس کند . محققان با استفاده از داروی investigational که این مسیر را هدف قرار می‌دهند ، فیزیولوژی اختلال شده و رفتار این موش‌ها را نرمال کرده‌اند . علاوه بر این ، اثرات در موش‌های بالغ مشاهده شد و مسیر ممکن برای توسعه دارو برای بزرگسالان مبتلا به اختلال طیفی اوتیسم ( ASD ) را پیشنهاد کرد .
در حال حاضر ، هیچ داروی تایید شده‌ای وجود ندارد که علایم اصلی ASD را بهبود بخشد . یافته‌های این مطالعه که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده‌است، روشی جدید برای درمان این اختلال در برخی افراد با هدف قرار دادن یک آنزیم در ارتباط با استرس و التهاب ارائه می‌دهد .
این مطالعه بر مبنای ده‌ها تحقیق توسط تیم سروتونین ، یک مولکول تنظیم‌کننده وضعیت در مغز است که بسیاری از سیناپس‌ها مغزی را منظم می‌کند - شکاف بین سلول‌های عصبی که سیگنال‌ها را ارسال و دریافت می‌کنند . تامین سروتونین به طور محکم توسط یک پروتئین به نام انتقال‌دهنده سروتونین ( sert ) تنظیم می‌شود که سروتونین را از سیناپس‌ها آزاد می‌کند تا عمل خود را محدود کند. دگرگونی‌های در فعالیت transporter's می‌تواند پیامدهای مهمی بر توانایی سروتونین در عمل در مغز داشته باشد .
در حالی که شواهد نشان می‌دهند که تغییرات در حالت sert و عملکرد ممکن است در معرض خطر اختلالات neuropsychiatric قرار داشته باشند، دقیقا ً این که چگونه SERTs به طور عادی در مغز تنظیم می‌شوند و اینکه آیا این مقررات می‌تواند یک هدف برای بهبود دارو باشد و چه اختلالات ، مشخص نشده است .
منبع سایت علم روز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.