دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

درمانی

جامع ترین سایت روانشناسی

درمانی

۸۸۴ بازديد
نتیجه چنین محدودیت‌های علمی به این معنا است که فقدان شواهد تجربی برای حمایت از نظریه‌های کلیدی رویکرد وجود دارد .
با این حال ، جنبه دیگر این موضوع این است که انسان‌گرایی می‌تواند بینش بهتری را در رفتار individual's از طریق استفاده از روش‌های کیفی مانند مصاحبه بدون ساختار به دست آورد . این رویکرد همچنین به ارایه دیدگاه جامع ‌تری از رفتار انسانی ، در مقایسه با موقعیت تقلیل گرا علم ، کمک کرد .
سلسله‌مراتب Maslow's نیازها
سلسله‌مراتب نیاز یک نظریه انگیزشی در روان‌شناسی است که شامل یک مدل پنج ردیفی از نیازهای انسان است ، که اغلب به صورت سطوح مرتبه‌ای در یک هرم به تصویر کشیده می‌شود .
از پایین سلسله‌مراتب به بالا ، نیازها عبارتند از: فیزیولوژی ، ایمنی ، عشق و تعلق ، عزت‌نفس و خود شکوفایی . نیازهای پایین‌تر در سلسله‌مراتب باید قبل از اینکه افراد بتوانند به آن نیاز داشته باشند ، ارضا شوند .
هرم maslow's به هرم پنج مرحله‌ای نیاز دارد .
کاستی به این نیازها نیاز دارد . نیازهای رشد
این مدل پنج مرحله‌ای می‌تواند به نیازها و نیازهای رشد تقسیم شود . چهار سطح اول اغلب به عنوان نیازهای کمبود ( D ) یاد می‌شود و سطح بالا به عنوان رشد یا نیاز ( B ) شناخته می‌شود .
کاستی به دلیل محرومیت ناشی از محرومیت رخ می‌دهد و گفته می‌شود که به افراد در هنگام برآورده کردن نیازهای خود ، انگیزه می‌دهند . هم چنین انگیزه برای تحقق این نیازها طولانی‌تر و طولانی‌تر از زمانی است که آن‌ها رد می‌شوند . برای مثال ، هر چه فرد بیشتر بدون غذا برود ، بیشتر احساس گرسنگی خواهد کرد .
Maslow ( ۱۹۴۳ ) اظهار داشت که افراد باید قبل از اینکه به نیازهای رشد سطح بالاتر برسند ، باید نیازهای کسری سطح پایینی را برآورده کنند . با این حال ، او بعدها توضیح داد که رضایت از نیازهای یک پدیده " همه یا هیچ " نیست ، و اعتراف می‌کند که اظهارات قبلی او ممکن است " تصور غلط " ای را که نیاز باید ۱۰۰ درصد از نیاز بعدی را برآورده کند ، ارایه دهد " ( ۱۹۸۷ ، ص . ۶۹ ) .
زمانی که یک کسری بودجه کم و بیش از حد مورد نیاز بوده ، این کار برطرف خواهد شد و فعالیت‌های ما به سمت برآورده کردن مجموعه نیازهای بعدی که هنوز باید برطرف شود معطوف شده‌است . این موارد به نیازهای برجسته ما تبدیل می‌شوند . با این حال ، رشد لازم است که احساس شود و زمانی که با هم نامزد شده‌اند قوی‌تر شود .
هرم maslow's به هرم پنج مرحله‌ای نیاز دارد که نیازها و نیازهای رشد را نشان می‌دهد .
نیازهای رشد از فقدان چیزی ریشه نمی‌گیرند ، بلکه تمایل به رشد به عنوان یک فرد هستند . هنگامی که این نیازهای رشد بطور منطقی ارضا شدند ، ممکن است فرد قادر به رسیدن به بالاترین سطح به نام خود شکوفایی باشد .
هر فرد توانایی دارد و تمایل دارد که سلسله‌مراتب را به سمت سطح خود شکوفایی حرکت دهد . متاسفانه ، پیشرفت اغلب با شکست در برآورده کردن نیازهای سطح پایین‌تر مختل می‌شود . تجربیات زندگی ، از جمله طلاق و از دست دادن شغل ، ممکن است باعث شود فردی در نوسان بین سطوح سلسله‌مراتب قرار گیرد .
بنابراین ، همه از سلسله‌مراتب به روش uni حرکت نمی‌کنند اما ممکن است بین انواع مختلف نیازها به عقب و جلو حرکت کنند .
سلسله‌مراتب اصلی نیاز به مدل پنج مرحله‌ای شامل موارد زیر است :
Maslow ( ۱۹۴۳ ، ۱۹۵۴ ) اظهار داشت که افراد انگیزه دستیابی به نیازهای خاص را دارند و برخی نیاز دارند که اولویت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند. اساسی‌ترین نیاز ما برای بقای فیزیکی است ، و این اولین چیزی است که رفتار ما را تحریک می‌کند . زمانی که این سطح به سطح بعدی برسد ، چیزی است که به ما انگیزه می‌دهد ، و غیره .
۱. نیازهای فیزیولوژیکی - اینها الزامات بیولوژیکی برای زنده ماندن انسان هستند ، به عنوان مثال هوا ، غذا ، نوشیدنی ، سرپناه ، لباس ، گرما ، سکس ، خواب .
اگر این نیازها برآورده نشوند بدن انسان نمی‌تواند به طور بهینه عمل کند . Maslow نیازهای فیزیولوژیکی را مهم‌ترین نیازهای the دانست ، زیرا نیازهای دیگر تا زمانی که این نیازها برآورده شوند ، ثانویه می‌شوند .
۲. ایمنی - حفاظت از عناصر ، امنیت ، نظم ، قانون ، ثبات ، آزادی از ترس .
منبع سایت روانشناسی ساده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.